محصولات، خدمات، لوگو، کمپین های تبلیغاتی و … هر برندی میتواند با گذشت زمان و با توجه به سلیقه مخاطب تغییر کند، تنها چیزی که باید ثابت بماند ارزش آن برند است
ارزش برند میتواند به تعامل برند کمک کند و روز به روز به مخاطب آن بیافزاید.
در ادامه این مقاله میتوانید به چگونگی افزایش ارزش برند آشنا شوید.
برای آن که ارزش برند خود را افزایش دهید، کارشناسان ما میتوانند به شما کمک کنند تا در تبلیغات تلگرام و تبلیغات اینستاگرام موفق شوید.
ارزش برند چیست؟
در ابتدا میخواهیم بدانیم ارزش برند چیست و به چه عواملی وابسته است.
ارزش ویژه برند، ارزش یک برند است که با درک مصرف کننده از کیفیت و مطلوبیت آن تعیین می شود. بر اساس عواملی مانند شناخت برند، وفاداری مشتری و رضایت مشتری است. ارزش ویژه برند یک عامل کلیدی در موفقیت یک شرکت است، چراکه می تواند بر تصمیمات مصرف کننده، استراتژی های بازاریابی و مشارکت های بالقوه تأثیر بگذارد.
۴ عنصر ارزش ویژه برند چیست؟
آگاهی از برند: شناخت برند توسط مشتریان و مشتریان بالقوه.
وفاداری به برند: تمایل مشتریان به خرید از یک برند در طول زمان.
کیفیت درک شده: سطح کیفیت درک شده مرتبط با برند.
انجمن های برند: ارزش ها و ویژگی های مرتبط با برند.
چگونه ارزش برند را افزایش دهیم؟
-
تبلیغات:
تبلیغات اولین مرحله شناخت و ارزش گذاری در ذهن مخاطبان برای هر برند محسوب میشود.
تبلیغات به برند کمک میکند تا مشتریان خود را وفادار به برند کنند.
-
سفیر و حامی
استفاده از ستاره های فوتبالی، اینفلوئنسر ها، بازیگران و… به عنوان سفیر برند ارزش خاصی به آن کسب و کار میدهد.البته انتخاب افراد غلط میتواند تاثیر بدی بر ارزش برند بگذارد.
نتیجه:
قطعا مواردی که در بالا گفتیم جزو ارزش یک برند محسوب میشود اما مهم ترین ارزش، وفاداری و رضایت مشتریان از برند میباشد که باعث میشود روز به روز مشتریان افزایش پیدا کند.