فرا رسانه با ما تاپ

بازاریابی سرگرمی(Entertainment Marketing)چیست؟

بازاریابی سرگرمی و یا Entertainment Marketing فرآیند استفاده از استراتژی‌های بازاریابی برای ایجاد علاقه می‌باشد، مانند انتشار فیلم، تولید تئاتر، نمایش تلویزیونی. به طورکلی، رویدادهایی که برای عموم “سرگرم کننده” باشد، احتمالاً تبلیغ آن در زیر چتر بازاریابی سرگرمی قرار می گیرد. 

به نقل از تام فیشبرن، کارشناس بازاریابی، بهترین بازاریابی شبیه بازاریابی نیست. این دقیقاً همان کاری است که بازاریابی سرگرمی برای یک برند انجام می دهد. هنگامی که به درستی انجام شود، باعث می شود برند به بیننده یا مصرف کننده احساس ارگانیک بدهد. ارتباط با این شکل منفعل تر بازاریابی با مخاطبانی که از قبل درگیر هستند، آسان تر است.

انواع بازاریابی سرگرمی:

بازارایابی سرگرمی به ۲ دسته تقسیم می‌شود:

مزایای بازاریابی سرگرمی چیست؟

بازاریابی سرگرمی بازده نسبتاً بالایی در سرمایه گذاری دارد، محققان چندین مزیت کلیدی قرار دادن محصول را شناسایی کرده اند، از جمله توانایی آن در دستیابی به مخاطبان خاص .

به طور خاص تر، قرار دادن محصول به این دلیل کار می کند که توجه بیننده معمولاً بر رسانه مورد نظر (مثلاً یک برنامه تلویزیونی پخش جریانی) متمرکز می شود.

به طور کلی، در مقایسه با تبلیغات، رویکردهای ظریف‌تری دارند.

خروج از نسخه موبایل