امروزه به دلیل افزایش بیش از حد فروشگاه ها و شرکت ها در تمامی کسب و کارها، برای افزایش فروش خود باید تبلیغات داشته باشید اما؛ نه هرگونه تبلیغاتی!
تبلیغات باید منحصر به فرد و البته خلاقانه باشند.
نمونه هایی از الگوهای تبلیغاتی:
۱.ایجاد مسابقه:
به مشتریان اطلاع دهید که در حال برگزاری مسابقه هستید و در عین حال به مشتریان اجازه دهید از طریق ارسال متن وارد مسابقه شوند.
مثال:”برای شرکت در جایزه نقدی ۱۴۰۱ سکه طلا، کد برروی محصول را به ۱۰۰۰۲ پیامک کنید.”
۲.آگاه کردن مشتریان از تغییرات مهم:
این روش برای مشاغلی مانند خطوط هوایی مفید است زیرا اطلاعاتی مانند تاخیر پرواز باید در اسرع وقت به مشتریان منتقل شود.
مثال: “وضعیت پرواز شما تغییر کرده است. برای اطلاع از آخرین تغییرات پرواز خود، لینک زیر را دنبال کنید .”
۳.تبلیغات داستانی:
“تبلیغات داستانی در واقع علمیه که تلاش میکنه محتوایی خلق کنه که مخاطب میتونه باهاش ارتباط خوبی برقرار کنه و در خاطرش موندگار بشه یا به عبارت دیگه علم برانگیختن و تحریک کردن احساسات مختلف مخاطبه.منبع:ویرگول“
۴.ارسال تصویر محصولات:
میتوانید تصویر محصولات جدید خود را برای مشتریان ارسال کنید، این کار باعث یادآوری فروشگاه شما در ذهن مخاطبان خواهد شد.
۵.تبلیغات جدید:
زمانی که محصول جدیدی برای ارائه دارید به مشتریان اطلاع دهید.
مثال:”فصل جدید و با طعم جدید آغاز کن”
از چه چیزی در پیام های تبلیغاتی باید اجتناب کنیم؟
۱.بمباران پیام های تبلیغاتی:
از ارسال پیام های غیر ضروری دوری کنید، لازم نیست تمامی محصولات خود را درپیام های مختلف به مشتریان معرفی کنید.
۲.نامفهوم بودن:
متن پیامک خود را آنقدر کوتاه نکنید تا جایی که نامفهوم شود، متن باید به گونه ای باشد که با مشتری به طور صریح و شفاف ارتباط برقرار کند.
۳.شناسایی بازار هدف اشتباه:
هرچقدر هم تبلیغاتتان خلاقانه باشد، اگر جامعه هدف اشتباهی انتخاب کرده باشید، تبلیغاتتان کاملا بی ارزش خواهد شد و همچنین بازخورد مثبتی نخواهید داشت.