فرا رسانه با ما تاپ

جمعه سیاه یا همان Black Fridayچیست؟

جمعه سیاه

جمعه سیاه یا همان (black Friday) آخرین جمعهٔ ماه نوامبر به‌شمار می آید.

تاریخچه:

این رویداد به طور رسمی از سال ۱۹۵۲ و روز پس از شکر گذاری در ایالات متحده امریکا برگزار می‌شود.

فلسفه وجودی این روز این است که مشتریان برای رفع نیاز های خود در آستانه کریسمس با کم ترین هزینه،کالاهای مورد نیاز را خریدار کنند و از طرف دیگر خالی شدن انبار فروشگاه ها باکم ترین سود ممکن!

کالاهای پرطرف داری مانند وسایل دیجیتال و همچنین لباس های گران قیمت که تخیف های باور نکردنی دارند.

به دلیل درگیری ها و حتی قتل هایی که در این روز در فروشگاه های مختلف اتفاق می افتد پلیس این روز را بلک فرایدی نام گذاری کرد.

در سال ۲۰۱۰ در یکی از فروشگاه های زنجیره ای، درگیری در بین خریداران منجر به ۱۰ کشته و ۱۱۱ مصدوم شده‌است که پس از این حادثه هشتگ #Walmartfights ایجاد شد.

جرم در روز جمعه سیاه تنها به قتل و درگیری‌ها ختم نمی‌شود بلکه گران‌فروشی نیز یکی دیگر از جرم‌های این روز است که فروشگاه‌های مختلف مرتکب این کلاهبرداری می‌شوند.

جمعه سیاه در بسیاری از نقاط جهان به عنوان بزرگ ترین روز تخفیف در سال بشمار می آید

به‌طور رسمی ۱۲۹ کشور در مراسم بلک فرایدی شرکت کردند که با فعالیت ایران و ۲۹ کشور دیگر که برخی از فروشگاه‌ها در آن شرکت می‌کنند، این آمار به ۱۵۹ کشور رسید!

جالب است بدانید بعضی از برند های لوکس جهان همچون گوچی و شنل در هیچ کدام از جشن های تخفیف گذاری شرکت نمی کنند چرا که  که آن‌ها ترجیح می‌دهند مشتریان ثروتمند و خاص خود را داشته باشند!

با توجه به شیوع کرونا سبک فروش بسیاری از برند ها تغییر کرده است و فروش آنلاین ها بسیار بیشتر شده است

آیا این به آن معناست که دیگر بازار بلک فرایدی به پایان رسیده است؟

درست است دیگر خبری از صف های طولانی نیست اما این نشان از افت فروش نمی باشد چراکه بیشتر فروش به صورت آنلاین انجام می شود.

حالا در ایران هم چند سالی است که برند های بزرگ به جمعه سیاه پیوسته اند و ما هم طبق سال های گذشته برنامه ویژه ای داریم با عنوان #جمعه_سیاه_رنگی که قرار است در اینستاگرام و تلگرام به حمایت از کسب و کار ها و مصرف کننده ها قدم برداریم.

انواع بلک فرایدی در ایران:

تخفیف های هر فروشگاهی متفاوت است

شمایی که صاحب کسب و کار هستید اگر می خواهید در کمپین باماتاپ شرکت کنید در تمام پست های تخفیف دارتان از این #جمعه_سیاه_رنگی استفاده کنیدتا راحت تر بتوانید با مشتری هایتان ارتباط برقرار کنید.

و همچنین شمایی که می خواهید از محصولات با تخفیف اطلاع پیدا کنید عنوان #جمعه_سیاه_رنگی را در تلگرام و اینستاگرام سرچ کنید و از تخفیفات بهره ببرید.

باماتاپ هم برای تمام ظرفیت های تبلیغاتی اعم از ;تولیدمحتوا،تبلیغ نویسی،تلگرام و اینستاگرام تخفیف گذاشته است

                         برای معرفی خودتان از۱تا۵ آذر همراه ما باشید

 

برای مشاوره در فروش و تبلیغات تلگرام و اینستاگرام با کارشناسان ما در ارتباط باشید

      با ما تاپ باشید”آژانس دیجیتال مارکتینگ باماتاپ

خروج از نسخه موبایل