زندگی نامه دکتر احمد روستا:
دکتر احمد روستا که همه او را به عنوان پدر بازاریابی نوین در ایران می شناسند در سال ۱۳۲۷ و در شهر یزد دیده به جهان گشود.
ایشان تصحیلات دکتری خود را در دانشگاه برادفورد انگلستان در سال ۱۹۷۲ میلادی (۱۳۵۷ خورشیدی) در رشته مدیریت به پایان رساند و در همان سال به ایران بازگشت.
وی عضو رسمی هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی – دانشکده مدیریت و حسابداری بود.
ایشان ۳۴ سال در زمینه های مشاوره در امور مدیریت، بازاریابی، صادرات ، تبلیغات و مدیریت استراتژیک سابقه دارد.
آثار ایشان:
- مدیریت بازاریابی:این کتاب برای دانشجویان رشته مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی درس «مدیریت بازاریابی» به شمار می آید.
- تحقیقات بازاریابی: به عنوان منبع اصلی درس «تحقیقات بازاریابی» به حساب می آید.
- رفتار مصرف کننده:به منظور تجزیه و تحلیل رفتار مصرفکننده به رشتهی تحریر درآمده و هدف از آن دستیابی به مشتریان، بازاریابان و سازمانهای اجتماعی برتر است.
- مدیریت صادرات و بازاریابی بینالمللی: اگر دارای کسب و کار کوچک هستید این کتاب را به شما پیشنهاد می کنیم.
- تکنیکها و تاکتیکهای تبلیغات: به مزیت رقابتی میپردازد و مفاهیم و اصول تکنیکها و تاکتیکهای تبلیغات را مورد بررسی قرار میدهد.
- راهگشای فروش:متخصص شدن در جذب مشتری، ایجاد حسن تفاهم و اعتماد، زبان فروش از برخی موضوعات کتاب هستند.
- گنجینه فروش:درباره ی چند قانون اصلی فروش صحبت می کند و روشی مطمئن و شکست ناپذیر را برای دستیابی هدف فروش و یا هدف حرفه ای شما ارائه می دهد.
- تبلیغات تریزی:شیوههای تبلیغ اگر با خلاقیت همراه باشد میتواند به موفقیت آن برند سرانجام شود.
- مدیریت و مهارتهای فروش:مجموعهای از ایدهها، روشها، اصول و تکنیکهای کلیدی را میآموزد
- نخبگان بازاریابی:دربارهی مفهوم رایج و معروف بازاریابی Marketing است که نتیجهی سالها فعالیت و همکاری نویسنده با افراد متخصص و بزرگ این حوزه است.
- از رویا تا واقعیت:به مخاطب میآموزد چگونه هدف خود را تعیین و مسیر حرکت به سمت آنها را مشخص کند.
- مهندسی ذهن و ان ال پی: این کتاب میتواند بهعنوان منبعی معتبر و اثرگذار مورد استفاده مدیران، مجریان، برنامهریزان و تمامی افرادی قرار گیرد که به نحوی با بازاریابی، فروش، ارتباطات، روابط عمومی و تبلیغات در ارتباط هستند.
- مدیریت استراتژیک تبلیغات:این کتاب، شامل چهاربخش اساسی است که در آن مفاهیم و اصطلاحهای کاربردی مطرحشده و مراحل و فرآیندهای اجرایی مدیریت استراتژیک تبلیغات اجرایی، مدیریت استراتژیک و استراتژیهای تبلیغاتی جهانی ارزیابی و تشریح شده است.
- کسب کار سبز:اگر دارای کسب و کار هستید و همچنین مسئله محیط زیست برایتان مهم است حتما این کتاب را مطالعه کنید.
- و همچنین آثار دیگری مانند:بازاریابی عصبی، کیمیای فروش با جاذبههای مالی وعاطفی، الگوی مدیریت یزدی ها، برنامه ریزی رسانههای تبلیغاتی، با بزرگان بازاریابی دنیا