فرا رسانه با ما تاپ

facebook چرا نام خود را تغییر داد؟

فیسبوک

Picture taken on May 12, 2012 in Paris shows an illustration made with figurines set up in front of Facebook's homepage. Facebook, already assured of becoming one of the most valuable US firms when it goes public later this month, now must convince investors in the next two weeks that it is worth all the hype. Top executives at the world's leading social network have kicked off their all-important road show on Wall Street -- an intense marketing drive ahead of the company's expected trading launch on the tech-heavy Nasdaq on May 18. AFP PHOTO/JOEL SAGET (Photo by Joël SAGET / AFP) (Photo credit should read JOEL SAGET/AFP/Getty Images)

شبکه اجتماعی facebook در ۴ فوریه سال ۲۰۰۴ میلادی توسط مارک زاکربرگ و دوستانش شروع به فعالیت کرد.در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۲ میلادی تعداد اعضای این وبگاه از مرز ۱ میلیارد نفر گذشت.

امروزه با وجود این محبوبیت در بین مخاطبان، تصمیم به تغییر نام خود به متا گرفته است.

دلایل تغییر نام شرکت های بزرگ؟

– فشارهای اجتماعی:

آگاهی های اجتماعی به سرعت تغییر می کند پس شرکت ها هم باید خود را تغییر دهند.

هر چقدر زمان می‌گذرد، شرکت‌هایی که پیامدهای بیرونی منفی کار آنها علنی‌تر است، بیشتر تحت فشار قرار می‌گیرند

-مشکلات کپی رایت(copy right):

بسیاری از شرکت ها به صورت آزمون و خطا و آزمایشی کار خود را آغاز می کنند بنابر این انتخاب نام جزو اولویت های آنها نیست

-برطرف کردن باگ ها:

انتشارات Tribune Publishing در سال ۲۰۱۶ نام خود را به Tronc تغییر داد؛ اما در نهایت مجبور شد از موضع خود عقب‌نشینی کند و به نام قبلی برگردد.

چرا facebook نام خود را تغییر داد؟

به گزارش Verge، فیس‌بوک قصد دارد بعد از ۱۷ سال که از تاسیس آن می‌گذرد،نام خود را تغییر دهد.

یکی از مهم ترین دلایلی که میتوان گفت این کمپانی تصمیم به تغییر نام خود گرفته است ،حواشی و اخبار منفی زیادی که با نام فیسبوک و مارک زاکربرگ پیوند خورده است .

حواشی مانند رسوایی کمبریج آنالیتیکا گرفته تا کمک به ترویج خشونت در میانمار، به برندی «سمی» تبدیل شده است و جای تعجب نیست که مارک زاکربرگ سرانجام به این نتیجه رسیده که با تغییر برند بتواند خود را از اینگونه حواشی نجات دهد.

اگرچه زاکربرگ دلیل این تغییر برند را «تمرکز بیشتر بر متاورس» عنوان کرده است.

 

نکته نهایی:با تغییر نام فیسبوک هنوز مشخص نیست بتواند دوباره محبوبیت خود را باز گرداند یاخیر!

برای مشاوره در فروش و تبلیغات اینستاگرام و تلگرام با کارشناسان ما در ارتباط باشید

 

        با ما تاپ باشید”آژانس دیجیتال مارکتینگ باماتاپ

خروج از نسخه موبایل