تبلیغات یکی از راهبردهای بازاریابی برای معرفی محصولات به مصرف کنندگان میباشد که در افزایش فروش نقش مهمی دارند.
نقش تبلیغات در فروش محصولات:
۱. آگاهی:
آگاهی به معنای اطلاع رسانی به گروه های مشتری در مورد هدف تبلیغات و ایجاد علاقه به آن است.اطلاع رسانی به گروه های مشتری در مورد هدف تبلیغات و ایجاد علاقه به آن است. استفاده از تبلیغات در مراحل اولیه تولید تاثیر مثبتی بر فروش سریع محصول و استقبال زیاد از آن دارد.
۲.متقاعد سازی:
برای افزایش موفقیت در خط تولید یک شرکت، متقاعد سازی یکی از مراحل مهم میباشد.
۳.افزایش فروش:
میتوان گفت یکی از اصلی ترین اهداف تبلیغات، تشویق مصرف کنندگان به خریدهای مکرر است.
۴.افزایش تقاضای مصرف کننده:
افزایش تقاضای مصرف کنندگان برای محصول تبلیغ شده به افزایش تعداد فروشندگان این محصول و همچنین توزیع کنندگانی که مایل به توزیع آن هستند کمک می کند.