فرا رسانه با ما تاپ

آمیخته بازاریابی و یا p4 بازاریابی چیست؟

آمیخته بازاریابی

آمیخته بازاریابی و یا همان ۴p بازاریابی یکی از اصول پایه و اساسی در این علم است.

آمیخته بازاریابی توسط نیل بردن در سال ۱۹۶۴ مطرح شد.

زمانی که یک کسب و کار بخواهد در فروش موفق باشد حتما باید این قوانین را رعایت کند.

آمیخته بازاریابی شامل چه مواردی می شود؟

 

محصولات شامل دو دسته میشوند که میتوان هر کدام را به طور اختصار توضیح دهیم؛

محصولات مصرفی:محصولاتی که به طور مستقیم به مصرف کننده اصلی فروخته می شود که به آن B2Cنیز می گویند.

محصولات صنعتی:فروش این محصولات به واسطه انجام می شود کسب‌وکارهای فعال در این حوزه ()B2B هستند.

قیمت دومین معیار برای بازاریابی است.دو نوع سیاست در قیمت گذاری وجود دارد.

قیمت ثابت:با توجه به محصول و وضعیت بازار میتوانید محصولتان را در درمدت محدود قیمت ثابت نگه دارید

قیمت متغیر:با توجه به شرایط بازار،قیمت  کالاها تغییر می کنند.این سیاست قیمت‌گذاری مخصوصاً در محصولاتی که از جنس خدمات هستند، بیشتر استفاده می‌شود.

برای ترویج فروش ۵ روش وجود دارد که متناسب با استراتژی فروش و بودجه مورد نظر میتوان روش های مختلف را انتخاب کرد

 

شامل سه قسمت توزیع،عمده فروشی،خرده فروشی می شود.شما باید کاملا از مخاطب هدفتان و همچنین محصولات شما بیشتر در چه مکان هایی نیاز است.

اما امروزه میتوان به ۴c نیز اشاره کرد.

 

برای مشاوره در فروش و تبلیغات تلگرام و اینستاگرام با کارشناسان ما در ارتباط باشید

      با ما تاپ باشید”آژانس دیجیتال مارکتینگ باماتاپ

خروج از نسخه موبایل