بازاریابی ویروسی( Viral Marketing)چیست؟

بازاریابی ویروسی

بازاریابی ویروسی و یا وایرال مارکتینگ یکی دیگر از انوع بازاریابی دیجیتال است.

در این نوع بازاریابی،صاحبان کسب و کار با استفاده از خلاقیت خود مخاطبان را تشویق به انتقال پیام بازاریابی خود می کنند.

محتوای ویروسی هر چیزی که باشد، باید افراد را تشویق کند تا آن را با سایرین به اشتراک بگذارند. هر میزان تعداد افرادی که پیام ویروسی شما

را دریافت می‌کنند بیش‌تر باشد، محتوای شما ویروسی‌تر و اثربخشی آن بیشتر خواهد بود.

یکی از نمونه‌های قدیمی و موفق بازاریابی ویروسی،سرویس هات میل (Hotmail) است.

۴ویژگی بازاریابی ویروسی موفق:

  • خدمات و یا محصولات با ارزشی ارائه می شود
  • محتوا بدون زحمت منتشر می شود
  • محتوا برای انتشار از شبکه‌های ارتباطی موجود استفاده می‌کند
  • برای تولید محتوا به انگیزه ها و رفتارهای مشترک بین انسان ها توجه می شود

راه های انتشار این نوع بازاریابی:

  1. پیام‌رسان:به سه نوع پیام رسان نیاز است.متخصصین بازار، افراد تاثیرگذار و فروشندگان
  2. پیام:محتوا شما باید به گونه ای باشد که جذاب و همچنین به یاد ماندنی باشد
  3. محیط:برای موفقیت در بازاریابی ویروسی،محیط نقش مهمی دارد.

انتقال شیوه های مختلفی دارد:

  • دهان به دهان
  • ایمیل
  • شبکه‌های اجتماعی (فیس بوک، توییتر، لینکدین و غیره)
  • سایت‌های به اشتراک گذاری ویدئو (همچون یوتیوب و آپارات)
  • انجمن‌های موجود در اینترنت

بازاریابی ویروسی

مزایای وایرال مارکتینگ:

  • ارزان بودن
  • بیشتر دیده شدن
  • در مدت کم بیشتر دیده میشوید
  • افزایش مخاطبان علاقه مند به برند

معایب وایرال مارکتینگ:

  • مسیر رشد قابل پیش بینی نیست.
  • در این روش کنترل نام و نشان تجاری توسط شرکت کار سختی است.
  • رفتار کاربران به طور دقیق نمیتوان بررسی کرد.

نتیجه گیری:این بازاریابی میتواند به صورت اتوماتیک انجام شود در این روش نوع انتشار و محتوای انتشار بسیار مهم است.

برای مشاوره در فروش و تبلیغات تلگرام و اینستاگرام با کارشناسان ما در ارتباط باشید

      با ما تاپ باشید”آژانس دیجیتال مارکتینگ باماتاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *