تاثیر رنگ ها در بازاریابی+بررسی رنگ های اصلی

فردی با بلندگو در دست

آیا رنگ با آنچه فروخته می شود مطابقت دارد؟

 وقتی نوبت به انتخاب رنگ «درست» می‌رسد، تحقیقات نشان داده است که پیش‌بینی واکنش مصرف‌کننده به تناسب رنگ بسیار مهم‌تر از خود رنگ است.

طی تحقیقاتی درباره درک و ترجیحات رنگ در سال ۲۰۰۶،نشان می‌دهد که وقتی صحبت از سایه‌ها، ته‌رنگ‌ها و رنگ‌ها می‌شود، مردان عموماً رنگ‌های تند را ترجیح می‌دهند در حالی که زنان رنگ‌های ملایم‌تر را ترجیح می‌دهند.

انتخاب رنگ در برند:

انتخاب رنگ مناسب می تواند به برجسته شدن برند شما کمک کند.

رنگ ها می توانند احساسات را در ما بیدار کنند و هر کدام از آنها معانی مختلفی دارند.

بسته به کشور، فرهنگ و زمان، این معانی ممکن است کاملاً متفاوت باشند.

چرا روانشناسی رنگ در بازاریابی مهم است؟

رنگ ها احساسات را بر می انگیزند. 

مطالعات نشان داده‌اند که رنگ‌ها می‌توانند ادراکات و واکنش‌ها را تحریک کنند و در نتیجه بر رفتار خرید مصرف‌کننده تأثیر گذار باشند.

هر رنگ نشانه چیست؟

قرمز:

رنگ های بازاریابی مانند قرمز می توانند توجه را به خود جلب کنند.

رنگ قرمز با هیجان، اشتیاق، خطر، انرژی و عمل همراه است.

در روانشناسی رنگ، قرمز شدیدترین رنگ است.

 بنابراین، می تواند قوی ترین احساسات را تحریک کند.

قرمز رنگ نمادین استفاده شده در برندهایی مانند کوکاکولا و یوتیوب است.

رنگ قرمز تمایل به تحریک اشتها دارد، بنابراین برندهایی مانند کوکاکولا اغلب از آن در برند خود استفاده می کنند.

یوتیوب احتمالاً به دلیل هیجان تماشای آنلاین ویدیوها، از رنگ قرمز استفاده می کند.

کلید playکردن

زرد:

احساس شادی، مثبت اندیشی، خوش بینی و همچنین فریب و هشدار را برمی انگیزد.

استفاده از مقدار کمی رنگ زرد می تواند به بازدیدکنندگان وب سایت شما کمک کند تا فروشگاه را با نکته مثبتی مرتبط کنند.

رنگ زرد توسط برندهایی مانند فراری و ایکیا استفاده می شود.

لوگو برند ایکیا

سبز:

رنگ سبز به شدت با طبیعت و پول مرتبط است.

استفاده از رنگ سبز توسط برندهایی مانند John Deere و Roots محبوب شده است.

رنگ سبز به قدری در برند آنها ریشه دوانده است که حتی در تجهیزات آنها نیز از سایه سبز استفاده می‌شود.

برندjohn deere+تراکتور

آبی:

ثبات، هماهنگی، صلح، آرامش و اعتماد تنها بخشی از احساساتی است که مشتری شما ممکن است درباره برند شما احساس کند.

همچنین آبی می‌تواند دارای معانی منفی مانند افسردگی و نیز باعث ایجاد حس سردی شود.

برندهای فناوری مانند فیس بوک، توییتر و اسکایپ اغلب از رنگ آبی در بازاریابی خود استفاده می کنند.

پرنده توییتر

 

خاکستری:

در روانشناسی رنگ، خاکستری نشان دهنده بی طرفی و تعادل است.

خاکستری را می توان برای رنگ فونت، هدر، گرافیک و حتی محصولات استفاده کرد تا مخاطبان انبوه را به خود جذب کند.

اپل نمونه برندی است که از رنگ خاکستری در برند خود استفاده می کند، زیرا رنگ خنثی آن هیچ‌کس را ناامید نمی‌کند. 

و همچنین در وب سایت خود، از رنگ خاکستری برای هدر، جهت تضاد در برابر یک لوگوی سفید استفاده می کند.

لوگو apple

یک دیدگاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *