فرا رسانه با ما تاپ

سخنرانی عمومی چیست+دلایل ترس

تصویر سخنرانی فردی در بین جمع

شاید برای شما هم اتفاق افتاده که برای صحبت در جمع؛ دچار استرس شده باشید.جالب است بدانید که شما تنها نیستید و ۷۷ درصد از مردم برای صحبت در جمع؛ دچار اضطراب می شوند. این اضطراب ممکن است با کمی ترس شروع و تا Glossophobia کامل (هراس از سخنرانی در جمع) متغیر باشد.

سخنرانی در جمع چیست و چرا اهمیت دارد؟

سخنرانی عمومی می‌تواند بین صحبت در یک جمع کوچک تا جمع بزرگی متغییر باشد، برای اکثر مردم، مخاطب بیشتر مساوی با ترس بیشتر است، اما برای برخی میزان کوچک یا بزرگ بودن جمع تفاوتی ندارد و به طور کل سخنرانی برایشان وحشت زا است.

ممکن است هر فرد چندین بار در مرحله های مختلف زندگی خود در موقعیت سخنرانی قرار بگیرد. بنابراین، اهمیت دارد که مهارت‌های صحبت کردن و سخنرانی برای مخاطبان را در خود پرورش دهد تا احساس محدودیت و اضطراب  در شرایط مختلف نداشته باشد.

 

تاریخچه ای از سخنرانی عمومی:

 قدمت آن به یونانیان باستان برمی گردد که از سخنرانی عمومی به عنوان ابزاری سیاسی در بحث ها و مجالس استفاده می کردند. هدف اصلی آنها متقاعد کردن مردم بود که به بلاغت معروف است. افلاطون و ارسطو از سخنرانان عمومی مشهور بودند و ما هنوز سخنان آنها را به یاد داریم.

 

دلایل ترس سخنرانی در جمع:

تسلط بر هنر سخنرانی در جمع:

قبل از شروع سخنرانی، متن را چندین بار تکرار کنید و خود را برای اتفاقات از پیش تعیین نشده آماده کند.

برای تسلط کامل بر سخنرانی، باید به متن سخنرانی آگاهی کامل داشته باشید، داشتن برخی حقایق و شواهد درباره موضوع خوب است تا شما را قابل اعتماد و آگاه نشان دهد.

در مرحله بعد، شناخت کامل مخاطبان است که باید بدانید چقدر رسمی یا غیررسمی باشید.

شما میتوانید سخنرانی خود را بخش بندی کنید که شامل مقدمه، حکایات، دعوت به عمل و… باشد این کار باعث جلوگیری از یکنواختی سخنرانی می‌شود.

 

خروج از نسخه موبایل