فرا رسانه با ما تاپ

مخاطب هدف چیست؟و راه های تشخیص آن!?

مخاطب هدف

مخاطب هدف دقیقا چه افرادی هستند؟

مخاطب هدف به افرادی گفته می شود که در حال حاضر مشتری کالاهای شما هستند و یا در آینده به احتمال زیاد قرار است مشتری شما شوند.

یکی از راه ها برای افزایش فروش :جذب مخاطب هدف است.

چطور میتوان مخاطبان را تجزیه و تحلیل کرد؟

تجزیه و تحلیل مخاطبان در حقیقت بررسی ویژگی های مختلفی که هرکدام دارا هستند می باشد.

و بر اساس این ویژگی ها میتوان آنها را دسته بندی کرد.

راه های شناخت مخاطب هدف؟

شما برای افزایش مخاطبینتان باید اینگونه سوال ها را از خودتان بپرسید تا کاملا بتوانید مخاطبین هدفتان را شناسایی کنید.

شما برای دست یابی به مخاطبین هدف خود باید راه های زیر را طی کنید:

اگر مشتری در حال حاضر از محصول شما استفاده می کند مطالعتان را باتحلیل بر روی ویژگی های همین مشتری ها شروع کنید و سعی کنید به دنبال جامعه هدف نزدیک به مخاطب فعلی باشید.

رقبای شما روی چه افرادی تمرکز دارند,چه ویژگی هایی دارند.

شاید شما بتوانید جامع هدف بزرگ تر یا متفاوت تری نسبت به رقباتان ایجاد کنید.

برای تجزیه و تحلیل بهتر باید از چشم مخاطب به محصولتان نگاه کنید

مزایا و معایبتان را بنویسید, با فعالیتتان چه نیاز هایی بر طرف می شود ,با لیستی که از مزایا کسب و کارتان آماده می کنید  به دنبال مخاطب هدفتان باشید.

 

توجه: مخاطبین هدف هر گونه بیزینسی متفاوت است.به طور مثال مخاطبین بیزینس های B2B (مشتری آنها تجاری لست) وB2C (مشتری آنها افراد هستند) 

خروج از نسخه موبایل