وفاداری مشتری، نتیجه یک رابطه مثبت بین مشتری و کسب و کارها است و نتیجه آن خرید های پی در پی مشتریان و ثابت نگه داشتن مشتریان است که در طول زمان احساس اعتماد را ایجاد می کند .
کسب و کارها یک شبه نمیتوانند وفاداری مشتری را بدست آورند، ما در این مقاله توضیح میدهیم که چگونه مدیریت وفاداری مشتری را انجام دهید.
کارشناسان تبلیغات ما، شما را راهنمایی میکنند تا بهترین نتیجه را در تبلیغاتی که در بسترهای اینستاگرام، تلگرام و یا تمامی شبکه های داخلی بدست آورید.
چرا وفاداری مشتری مهم است؟
قبل از آنکه بدانیم چگونه مشتریان را به کسب و کار خود وفادار کنیم، بهتر است اهمیت و مزیت های وفاداری را بهتر بدانیم. بسیاری از کارشناسان معتقد اند آمارها نشان میدهد؛ هزینه جذب مشتری به مراتب بیشتر از هزینه نگهداری مشتریان است. این خود دلیل کافی و قدرت مندی است که مشتریان خود را حفظ کنند.
همه ما میدانیم مشتریان وفادار میتوانند به راحتی کسب و کار شما را تقویت کنند، آنها با معرفی برند شما به اطرافیان خود باعث جذب مشتریان جدید بدون هیچگونه هزینه تبلیغاتی خواهند شد.
مدیریت وفاداری مشتری را چگونه است؟
۴ عامل مختلف را بیان کرده ایم که با کمک از آنها میتوانید مشتریان را وفادار برند خود کنید.
خدمات عالی:
کیفیت محصولات شما، نقش مهمی در خرید مشتریانتان دارد اما ارائه خدمات عالی به مشتریان میتوان نام کسب و کار شما را در ذهنشان تثبیت کرد.
یکی از نیاز های هر مشتری، حس درک شدن است که نیروی پشتیبانی با حمایت و گوش کردن حرف های مخاطبان این حس را به آنها منتقل میکند.
همچنین افزایش ارتباط با مشتری، رضایت مشتری را به دنبال خواهد داشت.
استراتژی بلند مدت:
اگر مشتری احساس نکند که شما به آنها اهمیت میدهید، کم کم شما را ترک خواهند کرد. در واقع، همه مشتریان برای اینکه وفادار بمانند باید احساس کنند که به آنها اهمیت می دهند. با یک استراتژی حفظ مشتری درازمدت ، می توانید به طور فعال تجربه را برای هر بخش در پایگاه مشتری خود بهبود بخشید و به همه آنها احساس ارزشمندی مناسب کنید.
درک عمیق از سفر مشتری:
سفر مشتری شامل بازاریابی و تبلیغات متمرکز بر مشتری، تجربه خرده فروشی شما (چه آنلاین و چه آفلاین)، بررسی در مورد محصولات شما و محصولات رقبای شما و آنچه پس از فروش انجام می شود، می شود.
همه این نقاط تماس با هم بر وفاداری مشتری تأثیر دارند. با در نظر گرفتن سفر به عنوان یک کل، می توانید تلاش های خود را به صورت استراتژیک برای تقویت عامل وفاداری هدف قرار دهید. این ممکن است به معنای بهبود زمان پاسخدهی، رفع نقاط درد در وبسایت یا موتور رزرو یا مدیریت انتظارات مشتری با برقراری ارتباط شفاف با نحوه کار شما باشد.
تجربه کارمند:
حتما میدانید مشتریان نسبت به برندهایی که با آنها به خوبی رفتار می کنند، استقبال بیشتری می کنند. کارمندان متعهد نقش مهمی در ایجاد وفاداری مشتریان به آن برند ایفا میکنند.
نحوه اندازه گیری وفاداری مشتری:
آیا میشود وفاداری مشتریان را اندازه گیری کرد؟ قطعا این سوالی است که بیشتر کسب و کار ها در ذهن خود دارند. در ادامه ۲ راه را به شما معرفی میکنیم، تا بهتر بتوانید نتایج وفاداری مشتریان را اندازه گیری کنید.
تعامل مشتریان:
نتیجه وفاداری مشتریان، فقط تکرار خرید از بیزینس شما نیست. آنها هرگونه تعاملی با پیج شما و یا دیگر شبکه های اجتماعی متعلق به بیزینس شما داشته باشند، از جمله فعالیت هایی مانند؛ به اشتراک گذاری، لایک، ایجاد حساب در سایت و… وفاداری به کسب و کار شما محسوب میشود.
تکرار خرید:
یکی دیگر از معیارهایی که میتوان وفاداری مشتری را اندازه گیری کرد، بررسی سابقه خرید آنها است. همچنین میتوانید بررسی کنید آیا از بخش های دیگر شما هم خرید میکند یا نه؟ این به این منظور است که آیا فروشگاه شما تمام نیاز های او را برطرف میکند یا نه؟
نتیجه:
ما در این مقاله به طور کامل به این سوال “وفاداری مشتری چیست” پاسخ داده ایم. اگر شما هم میخواهید مشتریانتان به شما و کسب و کارتان وفادار شوند اما نمیدانید باید از کجا شروع کنید، همین الان با کارشناسان ما در تماس باشید تا به صورت کامل شما را راهنمایی کنند.