آنچه که مشتریان از شما تصور و برداشت میکنند، ارزش ویژه برندتان است. کمپانی های بزرگی مانند اپل، گوگل و مایکروسافت همگی دارای ارزش ویژه برند هستند.
مراحلی که برند شما را تقویت میکند:
اگر می خواهید یک برند قوی بسازید، بازاریابی را نمی توانید به یک بخش محدود کنید بلکه تمامی بخش ها باید ارزش خود را به مشتری نشان دهند.
۱.بسته بندی منحصر بفرد:
هر فردی به عنوان مخاطب اولین چیزی که از یک کالا مشاهده میکند، بسته بندی آن است، پس اگر میخواهید ارزش محصول و حتی برند خود را به مراحل بالا ارتقا دهید؛ میتوانید محصول خود را در بسته بندی سفارشی با لوگو و رنگ های برندتان بر روی آن ارسال کنید، با این کار ارتباط عاطفی بیشتری با مشتریان خود ایجاد و برند خود را از بقیه متمایز خواهید کرد.
۲.حضور فعال در سوشال مدیا (رسانه های اجتماعی):
صرف نظر از اینکه کار شما در چه حوزه ای قرار دارد، باید حضور فعال خود را در رسانه های اجتماعی حفظ کنید.
به طور مثال اینستاگرام ایده خوبی است نه فقط به این دلیل که همه از آن استفاده می کنند، بلکه به این دلیل که به شما این امکان را می دهد فالورهای خود را درگیر کنید و مستقیماً با آنها صحبت کنید تا بازخورد ارزشمندی برای برند خود جمع آوری کنید.
۳.استفاده از اینفلوئنسرها:
به طور طبیعی، اگر در تبلیغات از یک یا چند اینفلوئنسر استفاده شود، کمک بسیاری به تقویت برند میکند.همچنین مزایای دیگری نیز به همراه دارد به عنوان مثال، در آگاهی از برند معجزه میکند چراکه شرکت شما را در معرض مخاطبان کاملاً جدیدی قرار می دهد و بر روی فروش تاثیر بسزایی خواهد داشت.
۴.ایجاد وفاداری:
ایجاد وفاداری به برند میتواند شروع یک رابطه طولانی مدت باشد. اگر به طور مداوم محتوایی تولید میکنید که مورد علاقه مشتریان باشد، می توانید آنها را به برند خود بازگردانید و در آنها حس وفاداری ایجاد کنید.
بدون شک کمپانی اپل به بهترین حالت ممکن حس وفاداری را در مشتریان خود به وجود آورده است.اپل توانسته طرفداران خود را در صف های طولانی برای محصولات جدید خود نگه دارد.
۵.ثبات:
یکی از مهمترین استراتژیهای آگاهی از برند این است که اطمینان حاصل کنید برند شما در همه زمانها و مکانها به شکلی ثابت ظاهر میشود. ثبات برند از جهات زیادی کمک می کند، اما در این زمینه نکته مثبت اصلی این است که تضمین کنید هر زمان که شخصی بازاریابی شما را ببیند، میتواند برندتان را به وضوح در آن ببیند.
۶.ارسال ایمیل:
کمپین های ایمیلی را با توجه به اینکه مشتریان به چه محصولاتی علاقه مند هستند یا در کجای قیف فروش قرار دارند، ترسیم کنید. هرچه محتوا متناسبتر و شخصیتر باشد، ارزش ایمیل برای مشتری نیز بیشتر میشود.
نتیجه گیری:
همانطور که می بینید، بهبود استراتژی برندسازی نیازمند زمان و تلاش است که برند شما می تواند در کوتاه ترین زمان از مزایای آن بهره مند شوند و کسب و کار شما به یک موفقیت بزرگ برسد.
- برچسب ها:
- برندسازی