facebook چرا نام خود را تغییر داد؟

فیسبوک

شبکه اجتماعی facebook در ۴ فوریه سال ۲۰۰۴ میلادی توسط مارک زاکربرگ و دوستانش شروع به فعالیت کرد.در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۲ میلادی تعداد اعضای این وبگاه از مرز ۱ میلیارد نفر گذشت.

امروزه با وجود این محبوبیت در بین مخاطبان، تصمیم به تغییر نام خود به متا گرفته است.

دلایل تغییر نام شرکت های بزرگ؟

– فشارهای اجتماعی:

آگاهی های اجتماعی به سرعت تغییر می کند پس شرکت ها هم باید خود را تغییر دهند.

هر چقدر زمان می‌گذرد، شرکت‌هایی که پیامدهای بیرونی منفی کار آنها علنی‌تر است، بیشتر تحت فشار قرار می‌گیرند

-مشکلات کپی رایت(copy right):

بسیاری از شرکت ها به صورت آزمون و خطا و آزمایشی کار خود را آغاز می کنند بنابر این انتخاب نام جزو اولویت های آنها نیست

-برطرف کردن باگ ها:

انتشارات Tribune Publishing در سال ۲۰۱۶ نام خود را به Tronc تغییر داد؛ اما در نهایت مجبور شد از موضع خود عقب‌نشینی کند و به نام قبلی برگردد.

فیسبوک

چرا facebook نام خود را تغییر داد؟

به گزارش Verge، فیس‌بوک قصد دارد بعد از ۱۷ سال که از تاسیس آن می‌گذرد،نام خود را تغییر دهد.

یکی از مهم ترین دلایلی که میتوان گفت این کمپانی تصمیم به تغییر نام خود گرفته است ،حواشی و اخبار منفی زیادی که با نام فیسبوک و مارک زاکربرگ پیوند خورده است .

حواشی مانند رسوایی کمبریج آنالیتیکا گرفته تا کمک به ترویج خشونت در میانمار، به برندی «سمی» تبدیل شده است و جای تعجب نیست که مارک زاکربرگ سرانجام به این نتیجه رسیده که با تغییر برند بتواند خود را از اینگونه حواشی نجات دهد.

اگرچه زاکربرگ دلیل این تغییر برند را «تمرکز بیشتر بر متاورس» عنوان کرده است.

 

نکته نهایی:با تغییر نام فیسبوک هنوز مشخص نیست بتواند دوباره محبوبیت خود را باز گرداند یاخیر!

برای مشاوره در فروش و تبلیغات اینستاگرام و تلگرام با کارشناسان ما در ارتباط باشید

 

        با ما تاپ باشید”آژانس دیجیتال مارکتینگ باماتاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *