۳نسل بازاریابی;از دیدگاه فیلیپ کاتلر

بازاریابی

فیلیپ کاتلر که به پدر علم بازاریابی مشهور است ۳ نسل متفاوت از مارکتینگ را بیان کرده است .

کاتلر با کتاب نسل سوم بازاریابی و پس از آن، کتاب بازاریابی عصر چهارم کوشیده است نشان دهد که با وجود گذشت حدود نیم قرن از نخستین کتابش، هنوز هم برای دنیای امروز و نیازهای امروز، حرف تازه‌ای برای گفتن دارد.

نسل های مارکتینگ:

نسل اول:تولید در نتیجه بازاریابی

طبق این نظریه ابتدا شما محصول را تولید می کنید سپس بازاریاب خود را برای جذب مشتری میفرستند.

این روش منسوخ شده است مگر برای محصولی بشدت خاص

 

نسل دوم:تحقیق در نتیجه تولید و در نتیجه بازاریابی

در این روش ابتدا کارشناس فروش برروی نیاز مشتری ها و بازار تحقیق می کند و سپس باتوجه به نیاز مشتری ها محصولات را تولید می کنند.

جالب است بدانید این این نسل از بازار یابی از سال ۱۹۹۰ منسوخ شده است البته گاهی در ایران به کار میرود.

نسل سوم:تحقیق، تولید در نتیجه بازاریابی و در انتها ارتباط دائمی با مشتری

بازاریابی نسل سوم از نظر فلیپ کاتلر به این صورت است که علاوه بر تحقیق اولیه برای تولید محصولی در جهت نیازها و خواسته های مشتری و اقدام در جهت بازاریابی و فروش محصول که کار اصلی بعد از فروش محصول آغاز می‌شود، این است که چگونه بتوانیم بعد از فروش کالا و خدمات خود، به طور مرتب و دائمی و ویژه با مشتریان خود در ارتباط باشیم، تا همیشه بتوانیم در ذهن مشتری نقش آفرینی کنیم تا از این طریق بتوانیم به قلب و احساسات مشتری راه پیدا کنیم، که برند سازی می‌تواند یکی از زیر شاخه های این نسل از بازاریابی باشد.

 

برای مشاوره در فروش و تبلیغات تلگرام و اینستاگرام با کارشناسان ما در ارتباط باشید

      با ما تاپ باشید”آژانس دیجیتال مارکتینگ باماتاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *