Gamification به عنوان روشی برای معماری رفتارهای انسانی با هدف تقویت نوآوری، بهرهوری و مشارکت شناخته میشود. به همین دلیل است که از آن در آموزش، بازاریابی، محیط های شرکتی، منابع انسانی، رفاه و غیره استفاده می شود.
انتظار می رود بازار گیمیفیکیشن تا سال ۲۰۲۵ به ۳۰.۷ میلیارد دلار برسد.
در سال ۲۰۱۹، بازار جهانی گیمیفیکیشن ۷.۹۸ میلیارد دلار ارزیابی شد که آمریکای شمالی بزرگترین بازار و آسیا، اقیانوسیه سریعترین رشد را به خود اختصاص دادند.
گیمیفیکیشن چگونه کار می کند؟
گیمیفیکیشن با ارائه دستورالعملها و بازخوردهای فعالانه به مخاطبان از طریق مکانیک بازی و پویایی بازی اضافه شده به پلتفرمهای آنلاین که منجر به دستیابی به اهداف و مقاصد تجاری میشود، کار میکند.
استفاده از گیمیفیکیشن به شما یک تعامل طولانی مدت، وفاداری و نتایج ارزشمند برای کسب و کارتان را تضمین می کند.
تاثیر Gamification بر استراتژی بازاریابی چیست؟
گیمیفیکیشن می تواند استراتژی بازاریابی شما را از جهات مختلفی سودمند کند
هنگامی که یک شرکت نوآوری می کند، مردم به آن شرکت به عنوان یک شرکت آینده نگر فکر می کنند، این امر بر ویروسی بودن کمپین شما تأثیر می گذارد
از گیمیفیکیشن به عنوان “فرآیندی برای افزایش یک سرویس با مقرون به صرفه برای تجربه های بازی به منظور حمایت از خلق ارزش کلی کاربران” یاد می کنند.
چگونه می توانید از Gamification در محتوای تعاملی استفاده کنید؟
۱. یک تجربه واقعی از بازی ایجاد کنید : وقتی نوبت به ترکیب گیمیفیکیشن در طراحی و محتوای وب سایت شما می رسد، لزوماً نیازی به هوشمندی ندارید.
۲. یک برنامه وفاداری یا پاداش طراحی کنید: وفاداری یکی از ارزشمندترین چیزهایی است که مخاطبان می توانند به شما بدهند.
۳. مشتری را به تعامل تشویق کنید : بزرگترین مزیت گیمیفیکیشن این است که مشتری را به تعامل تشویق و افزایش می دهد.
۴. مسابقات را اجرا کنید و جوایز را پیشنهاد دهید : احتمالاً یکی از سادهترین راهها برای استفاده از گیمیفیکیشن در کمپینهای تبلیغاتی، رقابت است.
۵. در بینندگان خود احساس رقابت ایجاد کنید : مهم نیست که چقدر ممکن است آن را انکار کنند، اکثر مردم حداقل کمی رقابتی هستند. بنابراین وقتی در حال اجرای یک کمپین گیمیفیکیشن در محتوا و تلاشهای بازاریابی خود هستید، بهرهگیری از این حس رقابت سودمند است.
۶. محتوای خسته کننده را جالب تر جلوه دهید.
- برچسب ها:
- بازاریابی