انواع مشتری برای هر کسب وکار

شما به عنوان صاحب یک برند،صاحب یک شرکت و یا حتی فروشنده یک کسب و کار کوچک باید مشتریان خود را به خوبی بشناسید و با هر کدام جور متفاوتی رفتار کنید

ما در این مقاله انواع مشتری هایی که ممکن است باآنها تعامل داشته باشید رابررسی می‌کنیم.

انواع مشتری:

۱.مشتریان جدید:

اولین نیاز مشتری جدید راهنمایی درباره خدمات و یا محصولات شماست اگر اولین تجربه مشتری آنها با پشتیبانی خوب باشد، فرصت عالی برای ایجاد وفاداری به برند

۲.مشتریان ضربه ای:

این نوع مشتری زمانی که چیزی نظرش را جلب می کند سریع خرید می کند

۳.مشتریان عصبانی:

داشتن یک استراتژی برای مشتریان عصبانی می تواند تأثیر زیادی داشته باشد

واضح و آرام صحبت کنید و در عین حال به مشتری توضیح دهید که دقیقاً چه کاری باید انجام شود.

تلاش برای بهبود مهارت های همدلی می تواند در برخورد با مشتریان ناامید بسیار موثر باشد.

۴.مشتریان آگاه:

این خریداران معمولاً قبل از نهایی کردن هر گونه فروش، کمی تحقیق می کنند و بنابراین احتمالاً قبل از تماس با خدمات مشتری، تعدادی راه حل را امتحان کرده اند.

هنگام برخورد بااین نوع مشتری مهم است که مدرکی ارائه دهید که نشان دهد راه موثرتری برای حل مشکل او دارید.

این نوع از مشتریان اگر احساس کنند حمایتی که شرکت شما ارائه کرده است تحقیرآمیز است، می توانند به راحتی به مشتریان عصبانی تبدیل شوند.چ

۵.مشتریان وفادار:

یکی از انواع مشتریان مورد علاقه شما باشد، اما ممکن است انتظار خدمات با استاندارد بالاتری نیز داشته باشند.

به طور خلاصه چیزی که هر نوع مشتری به آن نیاز دارد

  • پاسخ سریع به مسائل
  • توانایی دریافت کمک به محض نیاز
  • عوامل پشتیبانی دوستانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *