مسئولیت اجتماعی در بازاریابی چیست؟

مسئولیت اجتماعی در بازاریابی چیست؟

مسئولیت اجتماعی برای یک سازمان به طور کلی به تصمیم گیری و انجام عملیات به گونه ای مربوط می شود که تأثیر مثبت ایجاد کند و یا تأثیر منفی آن را بر جامعه به حداقل برساند.

بازاریابی ارزشی مدعی است که یک شرکت باید بیشتر منابع خود را در سرمایه گذاری های بازاریابی ارزش ساز بگذارد. یکی از انتقادات به بازاریابی، تمرکز کوتاه مدت آن به معنای تبلیغات و بهبودهای جزئی است. بازاریابی ارزشی به دنبال ایجاد وفاداری طولانی مدت مشتری با افزودن ارزش قابل توجه به پیشنهاد مصرف کننده است.

جالب اینجاست که فعالیت های بشردوستانه می تواند ابزار تجاری خوبی نیز باشد.

آمار:

طبق گزارشی توسط نیلسن که ۳۰۰۰۰ مصرف کننده را در ۶۰ کشور مورد بررسی قرار داده است، نشان می‌دهد که ۶۶ درصد از مصرف کنندگان مایلند برای کالاهایی از برندهایی که تعهد اجتماعی دارند، هزینه بیشتری بپردازند.

مسئولیت اجتماعی در بازاریابی چگونه کار می کند؟

بسته‌بندی‌های قابل بازیافت، تبلیغاتی که آگاهی از مسائل و مشکلات اجتماعی را گسترش می‌دهند و هدایت بخش‌هایی از سود به سمت گروه‌ها یا تلاش‌ خیریه ها نمونه‌هایی از استراتژی‌های بازاریابی مسئولیت اجتماعی هستند. 

به طور مثال در سال ۲۰۰۶ کمپین “یک در برابر یک” شروع به کار کرد; به ازای هر جفت کفش یا چکمه خریداری شده، TOMS یک جفت کفش به یک کودک نیازمند اهدا می‌کرد. به همین روش نیز به ازای هر عینک خریداری شده، هزینه معاینه چشم و درمان یک فرد فقیر پرداخت می شد. 

تا سال ۲۰۱۹، TOMS گزارش داد که بیش از ۹۵ میلیون جفت کفش اهدا کرده است و همچنین به ۷۸۰۰۰۰ ترمیم بینایی کمک کرده است. او ۷۲۲۰۰۰ هفته آب سالم ارائه کرد.

این شرکت همچنین به بهبود زیرساخت‌ها توجه دارد: TOMS پس از توسعه قهوه، درآمد حاصل از فروش خود را به ساخت سیستم‌های آب پاک در جوامعی که دانه‌ها در آن کشت می‌شوند اهدا می‌کند.

بازاریابی سبز یکی از مسئولیت های اجتماعی است که کسب و کار ها باید آنرا رعایت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *