همه چیز درباره توئیتر

twitter logo

توئیتر یکی دیگر از شبکه های اجتماعی پرنفوذ در جهان است.

تاریخچه توئیتر:

 ایوان ویلیامز موافقت کرد که با همسایه خود، نوآ گلس، وارد یک سرمایه گذاری تجاری شود. این دو بر روی پلتفرمی کار می کردند که از پادکست پشتیبانی می کرد. ویلیامز با ترک گوگل و گرفتن یکی از همکاران و دوستانش، بیز استون، بودجه ای را به دست آورد و شروع به کار بر روی پلتفرم پادکست، Odeo کرد.

در ۲۱ مارس ۲۰۰۶، توییتر از خاکستر استارتاپ دیگری به نام Odeo بیرون آمد و در آوریل۲۰۰۷ توئیتر رسما افتتاح شد و جک دورسی را به عنوان مدیرعامل خود انتخاب کرد.

 

سازنده توئیتر:

جک پاتریک دورسی  در نوامبر ۱۹۷۶ در آمریکا بدنیا آمد، وی به عنوان یک نوآور برجسته شناخته شده‌است. دورسی تحصیلات خود را از دانشگاه علم و صنعت میسوری آغاز کرد و بعد به دانشگاه نیویورک منتقل شد و در همین دانشگاه برای نخستین بار ایده خلق توییتر را ارائه داد.

از افتخارات او میتوان به چندین موارد اشاره کرد از جمله:

  • در سال ۲۰۰۸ به عنوان یکی از۳۵ نوآور برتر جهان معرفی شد.
  •  سال ۲۰۱۲ وال استریت ژورنال جایزه نوآوران سال را برای فناوری به جک دورسی اعطا کرد.

جک در ۲۹ نوامبر ۲۰۲۱ از سمت مدیر عامل اجرایی توییتر کناره‌گیری کرد و جای خود را به پاراگ آگراوال داد.

تعداد کاربران در توئیتر:

طبق آمار بدست آمده، توییتر در جهان حدود ۳۶۰ میلیون دنبال کننده دارد و در ایران بیش از ۲ میلیون دنبال کننده دارد که در طول یک سال بیش از ۵۰۰ میلیون توییت منتشر می کنند که از این تعداد ۲۰۰ میلیون رئتوییت انجام می شود.

twitter برروی گوشی

مزایای استفاده از توییتر:

  • می‌توانید سایر متخصصان حوزۀ فعالیت خود را دنبال کنید.
  • با توئیت و ریتوییت کردن مخاطبان جدید بسیاری بدست آورید.
  • از آخرین اخبار و تحولات جهان آگاه شوید.

بودجه :

با وجود تمام موفقیت‌های بی‌نظیر توییتر در جذب کاربران، سال‌ها پس از پیشرفت توئیتر، درآمد آن در ۰ دلار کاملاً ثابت باقی مانده بود!

اولین موفقیت توئیتر در زمینه سودآوری، در سال ۲۰۰۹ زمانی که توییتر حق مشاهده توییت های خود را در موتورهای جستجوی بینگ و گوگل به مبلغ ۱۰ و ۱۵ میلیون دلار فروخت آغاز شد.  

یک راه دیگر جذب درآمد در سال ۲۰۱۰ توییت های تبلیغاتی بود.

 توییت های تبلیغاتی تقریباً ۸۵ درصد از درآمد توییتر را به خود اختصاص می دهد، توئیتر به ازای هر کلیک و یا هر ریتوئیت در سال ۲۰۱۵، حدود ۴۰۰ میلیون دلار درآمد کسب می‌کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *