بازاریابی اجتماعی چیست؟
بازاریابی اجتماعی نوعی بازاریابی است که بر مسئولیتهای اجتماعی تأکید دارد و پیشنهاد میکند برای حفظ موفقیت در بلندمدت، شرکت باید یک استراتژی بازاریابی برای ارائه ارزش به مشتریان برای حفظ و بهبود رفاه مشتریان و جامعه بهتر از رقبا ایجاد کند.
تاریخچه بازاریابی اجتماعی:
بازاریابی اجتماعی در سال ۱۹۷۲ آغاز شد، یک مدل اجتماعی مسئولیت پذیرتر، اخلاقی و اخلاقی تر از بازاریابی که با مصرف گرایی مقابله می کند.
فیلیپ کاتلر آن را چنین توصیف میکند: «مفهوم بازاریابی اجتماعی معتقد است که وظیفه سازمان تعریف نیازها، خواستهها و منافع بازارهای هدف و دستیابی به رضایتهای مورد نظر کارآمدتر و مؤثرتر از رقبا است، به گونهای که از رقبا محافظت یا افزایش دهد. بودن.” مصرف کنندگان و جامعه بازاریابی اجتماعی تصویری مثبت برای شرکت ایجاد می کند که باعث افزایش فروش می شود.
نکات قابل توجه برای شرکت ها:
سود شرکت:
ایجاد روابط بلندمدت با مشتری، مسئولیت پذیری اجتماعی و ارائه محصولات رضایت بخش برای کسب سود و به حداکثر رساندن ثروت ضروری است
رضایت مصرف کنندگان:
محصولات و خدمات باید نیازهای مصرف کننده را برآورده کنند.
برقراری رفاه:
کسبوکارها باید اطمینان حاصل کنند که محصولات، خدمات، اقدامات، نوآوریهای سرمایهگذاری ابتدا در خدمت جامعه هستند.
اهمیت بازاریابی اجتماعی:
مفهوم بازاریابی برای جامعه، محیط زیست و خود شرکت اهمیت زیادی دارد. این مفهوم برای مقابله با مصرف گرایی و هدف سودآوری شرکت ها ایجاد شد. علاوه بر این، می تواند سود شرکت را به حداکثر برساند و وفاداری طولانی مدت مشتری را ایجاد کند.
نمونه هایی از بازاریابی اجتماعی:
بیشتر تبلیغات درباره مسائلی مانند محیط زیست و مهاجرت می باشند.
- برچسب ها:
- بازاریابی