بازاریابی وفاداری چیست؟

بازاریابی وفاداری چیست؟

بازاریابی وفاداری یک استراتژی است که حول رشد و حفظ مشتریان فعلی از طریق مشوق هایی مانند هدایای رایگان، تخفیف ها و یا دسترسی انحصاری ساخته شده است. تلاش‌های بازاریابی وفاداری برای ایجاد اعتماد، پاداش دادن به مشتریان برای تعامل مداوم و وفاداری به کسب‌وکار طراحی شده‌اند.

اهداف بازاریابی وفاداری چیست؟

بازاریابی وفاداری با هدف حفظ مشتریان با ارزش است. مشتریانی که به طور منظم برمی گردند، نسبت به خریداران مهمان، بیشتر خرج می کنند و تراکنش های بزرگ تری ایجاد می کنند.

برنامه های وفاداری به شما این امکان را می دهد که حجم قابل توجهی از داده ها را در مورد خریداران خود جمع آوری کنید.

برنامه های وفاداری به جذب مشتریان جدید کمک می کند زیرا مشتریان مکرر افراد بیشتری را به کسب و کار شما ارجاع می دهند و باعث فروش می شوند.

مشتری وفادار کیست؟

مشتری وفادار معمولاً به عنوان خریدار مکرر همان محصول یا خریدار معمولی در همان فروشگاه آنلاین تعریف می شود. آنها در رسانه های اجتماعی با شما تعامل می کنند، آنها به طور فعال نظرات و توصیفات را ارائه می دهند و در بیشتر مواقع، هزینه مسئله ای نیست.

تصویر دو دست

انواع مختلف مشتریان وفادار:

افراد به دلایل مختلف وفادار هستند

۱.مشتری علاقه مند: این مشتریان محصولات یا خدمات شما را دوست دارند، هرگز شکایت نکرده اند و احتمالا بارها از شما خرید کرده اند

۲.قیمت وفادار : این مشتریان تنها به دلیل قیمت پایین همراه شما هستند. اگر بتوانند در جای دیگری پول پس انداز کنند، آنجا را ترک خواهند کرد. اگر دوباره بهترین قیمت را ارائه دهید، آنها برمی گردند.

۳.راحتی-وفادار : این شخص فقط به این دلیل وفادار است که ارتباط با برند شما آسان است، پیدا کردن آن آسان است و خرید از آن آسان است.

۴.وفادار به رایگان : این مشتریان به دلیل آنچه می فروشید به سمت برند شما جذب نمی شوند، بلکه به دلیل چیزهای دیگری که ارائه می دهید.ممکن است فقط به صورت پراکنده از شما خرید کنند و سهم زیادی در جریان درآمد شما نداشته باشند.

۵. وفادار واقعی : اینها حامیان مشتری شما هستند. آنها بارها و بارها از شما خرید می کنند، در مورد تجربیات عالی خود با شرکت شما صحبت می کنند و دوستان و خانواده خود را برای شما می فرستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *