چه کارهایی قبل از تبلیغات باید انجام دهید؟

هزینه برای تبلیغات بدون هیچ علم و عمل قبلی، نتیجه ای جز به هدر رفتن هزینه و زمان ندارد. 

اگر قصد تبلیغ در اینستاگرام و یا بسترهای دیگر را دارا هستید، حتما این مقاله را بخوانید.

ما در این مقاله به شما می‌گوییم قبل از هر تبلیغی، در هر بستری از جمله شبکه های اجتماعی و یا حتی تبلیغات تلویزیونی چه کارهایی بهتراست انجام دهید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.

قبل از تبلیغات چه کار هایی باید انجام داد؟

  • تعیین مخاطب:

دانستن اینکه مشتریان شما چه کسانی هستند به شما این امکان را می دهد تا بدانید که چگونه می‌توانید خدمات و یا محصولات خود را به آنها ارائه دهید.

به طور مثال، دانستن سن مخاطبان، بهترین راه برای شناخت آنها است. اگر مخاطبان هدف شما، افراد بالای ۴۰ سال هستند، بهترین بستر برای تبلیغات در تلویزیون و یا رادیو می‌باشد.

این موضوع برای نسل‌های جوان‌تر نیزصادق است، و برای آنها شبکه های اجتماعی بهترین مکان برای تبلیغات می‌باشد.

علاوه بر سن، دانستن اطلاعات کلیدی مانند، جنسیت، محل زندگی، سطح تحصیلات، سطح درآمد نیز لازم و ضروری است.

  • مشخص کردن هدف:

ضروری است که بدانید با هر کمپین تبلیغاتی یا تبلیغات فردی می خواهید چه چیزی را منتقل کنید و به آن برسید.

تعیین اهداف به شما کمک می‌کند تا در کوتاه ترین زمان به اهدافتان برسید.

  • نمایش تمایز شما با رقبا:

ویژگی که باعث می شود، مشتریان بالقوه شما در مقابل رقبای شما، محصول یا خدمات شرکت شما را بخرند. این چیزی است که شما باید با تبلیغات خود متوجه شوید و روی آن تمرکز کنید. 

 

اگر تبلیغات شما در اینستاگرام انجام می‌شود، قبل از شروع تبلیغات بهتر است پیج خود را تکمیل کنید تا مشتریان خیلی راحت تر بتوانند با کسب‌و کار شما ارتباط برقرار کنند.

قبل از شروع تبلیغات در اینستاگرام باید چه کرد؟ 

  • بایو:

مخاطب پس از وارد شدن به پیج شما اولین چیزی که مشاهده می‌کند، بایو شما است، پس اگر نتوانید بایو جذاب و کاملی بنویسید شانس کمی دارید تا مخاطب در پیج شما باقی بماند.

بایو شامل معرفی کامل خود و کسب‌و کارتان، راه های ارتباطی، عکس پروفایل رسمی و نام کاربری متناسب با فعالیتتان می‌باشد.

  • هایلایت:

بهتر است اطلاعات و سوالات رایج مخاطبان را به صورت هایلایت های منظم و در دسته بندی های جداگانه قرار دهید تا مخاطبان راحت تر به شما و کسی‌وکارتان اعتماد کنند. 

  • پست:

تعداد دقیق پست ها به نوع کسب‌و کار شما بستگی دارد اما به طور معمول بهتر است بیش از ۳۰ پستِ با کیفیت در پیج قرار داشته باشد تا مخاطب اعتماد بیشتری داشته باشد و شما سریع تر به هدفتان برسید.

  • تعداد فالور:

درست است که یکی از اصلی ترین اهداف تبلیغات افزایش تعداد فالورها است اما قبل از شروع تبلیغات اولیه برای جلب اعتماد بیشتر باید به تعداد حداقل فالوری برسید.

  • کپشن نویسی:

از اهمیت کپشن غافل نشوید، اگر شما صاحب پیج فروشگاهی هستید باید اطلاعات کامل تمامی اجناس را در داخل کپشن بنویسید، تا مخاطبان شما گیج و گمراه نشوند.

 

 چه رسانه هایی برای تبلیغات باید استفاده کنیم؟

دانستن اینکه کدام کانال های رسانه تبلیغاتی برای شرکت شما مفید هستند می تواند در پیشی گرفتن از رقبای شما بسیار مهم باشد.

با توجه به نظرهای کارشناسان تبلیغات، نسبت به موضوع بیزینستان باید تصمیم بگرید که چه بستری برای شما بهتر است و می‌تواند شما را سریع تر و باهزینه کم تر به هدفتان برساند. 

رسانه هایی مانند؛ تلویزیون، رادیو، روزنامه،مجله، سوشال مدیا(اینستاگرام،تلگرام، توییتر،لینکدین و…)، و بنر های خیابانی

 

اگر کسب و کار شماهم به نیاز دارد، همین الان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *