بلاگ

استاندارد

۳نسل بازاریابی;از دیدگاه فیلیپ کاتلر

فیلیپ کاتلر که به پدر علم بازاریابی مشهور است ۳ نسل متفاوت از مارکتینگ را بیان کرده است . کاتلر با کتاب نسل سوم بازاریابی و پس از آن، کتاب بازاریابی عصر چهارم کوشیده است نشان دهد که با وجود گذشت حدود نیم قرن از نخستین کتابش، هنوز هم برای دنیای امروز و نیازهای امروز، حرف تازه‌ای برای گفتن دارد.

استاندارد

فیلیپ کاتلر;پدر علم بازاریابی را بهتر بشناسید

فیلیپ کاتلر در سال ۱۹۳۱ در شیکاگو آمریکا به دنیا آمد. او تحصیل خود را در انستیتو تکنولوژی دانشگاه شیکاگو و ماساچوست به عنوان یک اقتصاددان به تدریس و آموزش مشغول شد. اولین کتاب خود در حوزه بازاریابی در سال ۱۹۶۷ با عنوان “مدیریت بازاریابی” به چاپ رساند و با استقبال خوبی در سطح جهان

استاندارد

تاریخچه سامسونگ+چند تبلیغ خلاقانه

تاریخچه: کمپانی سامسونگ یکی از بزرگ ترین برند های جهان است که در سال ۱۹۳۸ توسط لی بیونگ-چول به عنوان یک شرکت بازرگانی تأسیس شد. این شرکت کار خود را با صادرات میوه و ماهی به چین آغاز کرد. دهه ۹۰ را می‌توان دوران مدیریت نوین در سامسونگ دانست.در این دوران شعار «اول کیفیت» انتخاب و

استاندارد

تقویم محتوایی و یا content calendar چیست؟

تقویم محتوایی به شما که دارای کسب و کار در شبکه های اجتماعی هستید کمک می کند دیگر سردر گم نباشید. تقویم محتوایی چیست؟ مناسب برای افرادی است که به طور حرفه ای در مسیر خاصی فعالیت می کنند پس از مدتی در انتخاب موضوع دچار سردرگمی می شوند منظور از این مسیر، محتوایی است

استاندارد

جمعه سیاه یا همان Black Fridayچیست؟

جمعه سیاه یا همان (black Friday) آخرین جمعهٔ ماه نوامبر به‌شمار می آید. تاریخچه: این رویداد به طور رسمی از سال ۱۹۵۲ و روز پس از شکر گذاری در ایالات متحده امریکا برگزار می‌شود. فلسفه وجودی این روز این است که مشتریان برای رفع نیاز های خود در آستانه کریسمس با کم ترین هزینه،کالاهای مورد

استاندارد

تبلیغات آیدا چیست؟+نمونه تبلیغات

قیف فروش که گاهی به آن قیف بازاریابی و یا قیف در آمد نیز گفته می شود مسیری است که یک مشتری را به مشتری واقعی شما تبدیل می کند. قیف بازار یابی یک ساختار مشخص ندارد و با توجه به شرایط ،برای هر نوع کسب و کاری متفاوت طراحی می شود. تاریخچه تبلیغات آیدا:

استاندارد

دیوید مکنزی اگیلوی;پدر علم تبلیغات

بخشی از زندگی نامه دیوید مکنزی اگیلوی: دیوید مکنزی به پدر تبلیغات مدرن معروف است;در سال ۱۹۱۱ و در بریتانیا بدنیا آمد وی در سال ۱۹۳۸ به آمریکا مهاجرت کرد و با بنیان گذار موسسه گالوپ آشنا شد. او یک مدیر تبلیغاتی برجسته بود؛ تا جایی که به وی لقب پدر تبلیغات داده شد.در سال

استاندارد

آمیخته بازاریابی و یا p4 بازاریابی چیست؟

آمیخته بازاریابی و یا همان ۴p بازاریابی یکی از اصول پایه و اساسی در این علم است. آمیخته بازاریابی توسط نیل بردن در سال ۱۹۶۴ مطرح شد. زمانی که یک کسب و کار بخواهد در فروش موفق باشد حتما باید این قوانین را رعایت کند. آمیخته بازاریابی شامل چه مواردی می شود؟  Product Price Place

استاندارد

بازاریابی سبز(Green Marketing )چیست؟

امروزه یکی از مسائل مهم در بین تمامی جوامع مسئله محیط زیست است. بازاریابی سبز نوعی بازاریابی است که محصولات و خدمات براساس مزایای زیست‌ محیطی آنها تبلیغ می‌شوند. تاریچه : تاریخچه آن به اواخر دهه ۸۰ میلادی که کم کم صنایع حس نگرانی درباره محیط زیست پیدا کردند آغاز شد. بازاریابی سبز چیست؟ بازاریابی

استاندارد

بازاریابی چریکی و یا(Guerrilla Marketing)چیست؟

بازاریابی چریکی و یا پارتیزانی یکی دیگر از انواع بازاریابی دیجیتال است. تاریخچه: اگر بخواهیم به تاریخچه آن اشاره کنیم برای اولین بار در سال ۱۹۸۴ و با یک کتاب ساده با نام «بازاریابی پارتیزانی» به قلم لِویسون به جهان معرفی شد. بازاریابی چریکی که به انگلیسی به گوریلا مارکتینگ مشهور است ،هدف آن این