فرا رسانه با ما تاپ

ایده های خلاقانه مارکتینگ

5ایده برای بازاریابی خلاقانه

بازاریابی خلاقانه فواید بسیاری برای برند شما به دنبال خواهد داشت که باعث آگاهی بیشتر از برند شما، حس نزدیکی و علاقه مخاطب به کسب و کار شما و… خواهد داشت.

بازاریابی های خلاقانه تکنیک جدیدی نیست اما امروزه با وجود شبکه های اجتماعی و همچنین ظهور تجارت های الکترونیکی بیشتر از قبل مورد اهمیت قرار گرفته است.

اگر می‌خواهید از رقبایتان عقب نمانید حتما از این تکنیک استفاده کنید و یا اگر نمی‌دانید چطور در کارهایتان خلاقیت داشته باشید حتما با کارشناسان ما صحبت کنید. 

ایده های خلاقانه برای بازاریابی:

۵ ایده جذاب و خلاقانه به شما معرفی می‌کنیم تا با کمک از این ایده های خلاقانه مارکتینگ بتوانید از رقبایتان پیشی بگیرید. 

۱. استراتژی گیمیفیکیشن را امتحان کنید:

گیمیفیکیشن یکی از محبوب ترین گرایش ها در ایده های بازاریابی خلاقانه است و به معنای افزودن عناصر بازی به سایر حوزه‌های کسب‌وکارتان است تا مخاطبان را جذب کنید و فرصت‌هایی برای تعامل به آنها بدهید. 

استراتژی های گیمیفیکیشن به مشتریان رضایت فوری می دهد. آنها همچنین می‌توانند مشتریان شما را بازگردانند زیرا آنها از تجربه ای که برند شما ارائه کرده است لذت می برند. 

گیمیفیکیشن اغلب در برنامه‌های وفاداری مشتری استفاده می‌شود و به شما امکان می‌دهد برای محصولات یا خدمات امتیاز کسب کنید و از آن استفاده کنید.

 

۲. محتوای تعاملی ایجاد کنید:

محتوای تعاملی محتوایی است که خواننده را به مشارکت تشویق می‌کند. راه هایی که تعامل مخاطبان را بیشتر می‌کند:

وقتی یک قطعه محتوا تعاملی است، به جای اینکه به کسی اجازه دهد به طور منفعلانه یک مقاله را بخواند یا یک ویدیو را تماشا کند، به تعامل فعال پاداش می دهد. این می تواند وفاداری مشتری و ارتباط مثبت با برند شما ایجاد کند. 

علاوه بر آن، محتوای تعاملی ارزش بیشتری به یک کسب و کار می‌دهد و همین امر باعث تشویق بیشتر تعامل و مشارکت با نام تجاری شما می شود.

۳. در جمع ها، تخصصی ظاهر شوید:

اگر دانش تخصصی در صنعت خود بر اساس تجربه خود یا برداشت منحصر به فرد برندتان از محصولات و خدمات دارید، به اشتراک گذاری آن دانش می تواند به حمایت از تلاش های بازاریابی شما کمک کند. 

جمع بندی خبره یک پست وبلاگ یا ویدئو است که مشارکت بسیاری از کارشناسان مختلف در یک حوزه خاص را نشان می دهد. 

یک مصاحبه کننده از شما و سایرین در حوزه کاری خود می خواهد که نظر یا توصیه خود را در مورد موضوعی خاص ارائه دهید. 

این به شما فرصتی می دهد تا دانش خود را به اشتراک بگذارید و به راهنمایی دیگرانی که ممکن است به دنبال مشاوره یا راهنمایی شما باشند کمک کنید. 

وقتی در جمع‌ها، متخصص ظاهر می‌شوید، به ارتقای شهرت و ارتقای کسب‌وکار، برند و محصولاتتان کمک می‌کنید.

 

۴. بازاریابی فصلی را رعایت کنید:

بازاریابی فصلی، بازاریابی است که با توجه به آن فصل و آن رویداد هایی که در آن بازه زمانی اتفاق می‌افتد برنامه ریزی کرد. به طور مثال اگر شما محصولات مربوط به مدرسه را می‌فروشید فصل شما در پایان تابستان است که باید به طور دقیق برای کسب و کارتان برنامه ریزی کنید تا به بیشترین سود برسید

برنامه ریزی استراتژی های بازاریابی فصلی مدتی طول می کشد، بنابراین اطمینان حاصل کنید که قبل از فرا رسیدن زمان رویداد، درباره کارهایی که می توانید انجام دهید به خوبی زمان بندی کرده اید. 

با این کار مشتریان شما دقیقاً می دانند که شما چه چیزی را ارائه می دهید و پنجره دریافت آن پیشنهاد چه زمانی است.

۵. انتشار ویدیوهای کوتاه:

پلتفرم های رسانه های اجتماعی بیشتر و بیشتر بر روی ویدیوها متمرکز می شوند تا محتوای نوشتاری. 

برنامه‌هایی مانند TikTok و Snapchat فقط محتوای ویدیویی دارند و اینستاگرام و فیس‌بوک نیز تلاش‌های خود را بر روی ویدیو به جای متن و تصویر متمرکز می‌کنند. 

در حالی که ساخت و ویرایش ویدیوهای طولانی و تولید شده زمان قابل توجهی را می طلبد، ویدیوهای کوتاه را می توان در عرض چند دقیقه ایجاد کرد. 

یک ویدیوی کوتاه می‌تواند درباره هر چیزی باشد، مانند نسخه نمایشی محصول، توضیح خدمات، گشت و گذار در پشت صحنه یا صرفاً برای سرگرمی. 

اشتراک‌گذاری این موارد در پلتفرم‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند مخاطبان تعامل بیشتری با برندتان را تشویق می‌کند.

 

نتیجه:

شما می‌توانید با کم ترین هزینه برند خود را در ذهن مخاطبان ثبت کنید فقط باید توجه کنید که ایده های خلاقانه بازاریابی را رعایت کنید.

خروج از نسخه موبایل