فرا رسانه با ما تاپ

کتاب جنگ بازاریابی

کتاب تجارت جنگ

درباره کتاب:

در این کتاب، درباره اهمیتِ باقى ماندن در تپه استراتژیکِ دنیاى تجارت و همچنین جلوگیرى از حمله به رقیبى که

بسیار قوى است، مطالبى را خواهید خواند.

نام اصلی آن Marketing warfar می باشد که در سال ۱۳۸۴، نشر سیته این کتاب را اولین‌بار با ترجمه‌ی محمود

حمیدخانی منتشر کرد.

این کتاب در سال ۱۳۹۸ توسط نشر هورمزد چاپ مجدد شد.

درباره نویسنده:

آل ریس (Al Ries) متولد ۱۹۲۶ یک نویسنده و متخصص بازاریابی آمریکایی است.

او بنیانگذار و رئیس شرکت مشاوره ای Ries & Ries مستقر در آتلانتا به همراه شریک و دخترش لورا ریس است

ریس در سال ۱۹۵۰ از دانشگاه DePauw به عنوان رشته ریاضی فارغ التحصیل شد.

جان فرانسیس “جک” تروت (۳۱ ژانویه ۱۹۳۵ – ۴ ژوئن ۲۰۱۷) یک مدیر تبلیغاتی آمریکایی و صاحب شرکت مشاوره

Trout & Partners بود. او یکی از بنیانگذاران و پیشگامان نظریه موقعیت یابی و همچنین تئوری جنگ بازاریابی بود.

وی بنیانگذار و رئیس شرکت بین المللی استراتژی بازاریابی “Trout and Partners” بود. این شرکت در دفاتر بسیاری از

کشورهای جهان از جمله بازارهای نوظهور نمایندگی دارد.

 

فصل های کتاب:

 

خلاصه مختصری از کتاب:

“بیایید به این فکر کنیم که مشتری مهم‌تر است یا رقابت؟ تلاش برای جلب نظر مشتری و رفع نیازهای او اهمیت

بیشتری دارد یا پیشی‌گرفتن از رقبا؟ آنچه در این کتاب گفته می‌شود، این است: واقعیت این است که رقابت 

تعیین‌کننده‌ی میزان موفقیت و برد شما است. درحقیقت، این نبردی است که باید در رقابت با رقبای خود برای کسب 

موفقیت در آن پیروز میدان باشید. میدان نبرد، ذهن مشتریانتان است. منبع:زومیت

جنگ، قدیمی ترین شکل رقابت بین سازمان های انسانی است.

اما در این کتاب از جنگ صحبتی به میان نمی آوردبلکه دنیای تجارت را از دیدگاهی استراتژیک تعریف می کند. 

 

خروج از نسخه موبایل