تبلیغات بومی چیست؟
تبلیغات بومی مفهوم ایجاد تبلیغاتی است که با محتوای صفحه به قدری منسجم باشد، در طراحی ادغام شده و با رفتار پلتفرم سازگار باشد که بیننده احساس کند تبلیغ به آنجا تعلق دارد.
معنای کلمه بومی:
کلمه بومی به این انسجام محتوا با سایر رسانه هایی که روی پلتفرم ظاهر می شوند اشاره دارد.
این تبلیغات با ادغام آگهی در محتوای اصلی پلتفرم، شناخت آگهی مصرفکنندگان را کاهش میدهند، حتی اگر به عنوان محتوای «حمایتشده» یا «برند» برچسبگذاری شده باشد.
سنتی ترین شکل بازاریابی بومی تحت تأثیر قرار دادن محتوای حمایت مالی در کنار محتوای سرمقاله،یا نمایش «محتوای دیگری که ممکن است به آن علاقه مند باشید» که توسط یک بازاریاب همراه با توصیه های سرمقاله حمایت می شود، ظاهر می شود.
برخلاف شکلهای سنتی تبلیغات بومی، محتوای حمایتشده به نیاز و تمایل به شفافیت اشاره دارد و به جای ایجاد یک تصور خالص نقابدار، که درک منطقی مصرفکنندهای است، بر مفهوم اعتماد از قبل موجود و/یا ایجاد شده بین مصرفکننده و تولیدکننده محتوا رشد میکند.
قالبهای معاصر برای تبلیغات بومی اکنون شامل ویدئوهای تبلیغاتی، تصاویر، مقالات، تفسیر، موسیقی و سایر اشکال مختلف رسانه است.