فرا رسانه با ما تاپ

بازاریابی شخصی(person marketing) چیست؟

تصویر7فرد

اگر به تبلیغات تلویزیون دقت کرده باشید میبینید که بسیاری از آن ها از چهره های مشهور در زمینه های مختلف به کار برده اند.

به چنین تبلیغاتی،یازاریابی شخصی می گویند.

دلایل استفاده از اشخاص معروف:

استفاده از اشخاص معروف دلایل زیادی میتواند داشته باشد.ازجمله؛

مخاطبان راحت تر به کیفیت آن محصول اعتماد می‌کنند.

تا پایان آگهی آن را دنبال میکنند.

در ذهن مخاطبان ماندگار می‌شود.

باعث می‌شوند مخاطب حساب آن‌ها را از آگهی‌های دیگر جدا کرده و به چشم دیگری به آن نگاه کند. زمانی که یک بازیگر محبوب یا ورزشکار مشهور در یک تبلیغ بازرگانی حضور داشته باشد، مسلما آن آگهی برای افراد متمایز خواهد شد.

بسیاری از شرکت های معروف از بازاریابی شخصی برای تبلیغ محصولات خود استفاده می کنند.

از نمونه‌ها عبارتند از: کریستیانو رونالدو، بازیکن مشهور فوتبال که شامپوی شفاف و کفش‌های ورزشی نایک را تأیید می‌کند.

 آیا این کار یعنی استفاده از «هر سلبریتی» برای «هر محصولی با هر مخاطبی» نتیجه بخش است؟

به طور یقین خیر،باید قبل از انتخاب آن اینفلوئنسر و یا آن فرد معروف همه جوانب را بررسی کنید

در واقع زمانی که قصد دارید محصولی را به روش بازاریابی افراد مشهور تبلیغ کنید، باید این سه سوال را از خود بپرسید:

حال با توجه به محصولات و مخاطبان هدفتان فرد مورد نظر برای تبلیغتان را میتوانید انتخاب کنید

جالب است بدانید حدود ۱۵ درصد از تمام تبلیغاتی که در آمریکا ساخته می‌شوند، از این استراتژی بهره می‌برند.

نکته منفی:

بزرگ ترین نکته منفی در این روش بازاریابی هزینه زیاد آن است که صاحب برند باید به فرد مشهور بدهد.

اشتباهات در این نوع بازاریابی:

تبلیغات کوتاه مدت؛به دلیل پایین آوردن هزینه تبلیغات

هزینه بالا نشان دهنده محبوبیت سلبریتی است؛یکی از اشتباهات رایج است اما مهم تر از هزینه میزان محبوبیت و مرتبط بودن آن فرد مشهور به برند شماست.

خروج از نسخه موبایل