ریبرندینگ:
ریبرندینگ (برندسازی مجدد) که در آن یک نام، اصطلاح، نماد، طرح، مفهوم یا ترکیبی از آنها که برای یک برند تثبیت شده است را دوباره برندسازی کنیم با هدف ایجاد هویت جدید و متمایز در ذهن مصرف کنندگان، سرمایه گذاران، رقبا و سایر افراد،که به این فرایند ریبرندینگ میگویند.
ریبرندینگ شامل تغییرات اساسی در لوگو، نام، تصویر، استراتژی بازاریابی و مضامین تبلیغاتی یک برند است، حتی برخی از شرکت ها چندین بار نام تجاری خود را تغییر داده اند.
چرا تغییر نام تجاری یا ریبرندینگ مهم است؟
طبق گفته فوربس، کسب و کار شما هفت ثانیه فرصت دارد تا اولین تاثیر را بگذارد. گاهی اوقات برندها به دلیل استفاده از لوگوی نادرست، داشتن نامی دشوار یا نامفهوم توجه مشتریان را جلب نمیکنند.
شرکت ها نیز برای جذب مشتریان جدید نیاز به تغییرات دارند، این امر با تغییر نام تجاری امکان پذیر است. ممکن است فقط نیاز داشته باشید که کسب و کار خود را تازه کنید، پس از ادغام با یک شرکت دیگر، یک لوگو یا نام جدید طراحی کنید، یا اهداف، ماموریت یا چشم انداز کسب و کار جدیدی را تعریف کنید.
اغلب برندها یک فرآیند تغییر نام تجاری را طی می کنند. به طور متوسط، هر ۷ تا ۱۰ سال یک شرکت نام تجاری خود را تغییر می دهد.
ریبرندینگ با تغییر لوگو:
تغییر لوگو نیز یک حرکت خطرناک است. ۳۶% از مردم می گویند که لوگو به آنها کمک می کند تا یک نام تجاری را خاطر بسپارند، نیمی از مردم با تفکر به این که لوگو یک شرکت را میشناسند از آن خرید میکنند
حتی زمانی که مکدونالدز تحت یک فرآیند تغییر نام تجاری ۱۸ ماهه قرار گرفت، تغییرات زیادی در برند خود ایجاد کرد، اما به قوسهای طلایی قابل تشخیص آن دست نزد.
امروزه اپل شناختهشدهترین لوگو را در ایالات متحده دارد و دلیل آن این است که در طول تغییر نام تجاری خود در سال ۱۹۹۸ تغییر کرد.
رنگ های برند:
برندها و رنگ ها در ذهن مصرف کنندگان پیوند خورده اند. در واقع، استفاده مداوم از رنگهای برند شما میتواند “شناخت برند شما را تا ۸۰% افزایش دهد.” به قوطی قرمز روشن کوکاکولا فکر کنید.
رنگ ها تداعی هایی دارند، به همین دلیل است که برندها در وهله اول پالت های رنگ خاصی را انتخاب می کنند.
بسیاری از شرکت ها برند خود را تغییر می دهند و رنگ برند خود را تغییر نمی دهند.