به طور کلی سبک و شیوه آگهی های تبلیغاتی با دو مفهوم قابل بیان است:
- چگونه جذب شدن مخاطب و روش های اثرگذاری بر روح و روان و دستکاری افکار و…
- تکنیک ها و چگونگی اجرا
این جاذبه ها به طور کلی به ۳ دسته تقسیم می شوند:
جاذبه منطقی:
مستندسازی بر اساس مزایا و معایب;توصیه افراد متخصص،استناد به عدد و رقم و آمار
جاذبه احساسی:
خنده و طنز،ترس،آرامش،هیجان،ثواب و پاداش
جاذبه نوستالژیک:
یادآور ایام خوش گذشته،اشاره به عکس ها و خاطرات ،زنده کردن کالا های قدیمی،تمرکز بر سالمندان و…
همچنین یکسری از تکنیک هایی که آژانس های تبلیغاتی از آن استفاده می کنند و تاثیر گذار است مانند:
- برشی از زندگی روزمره(slice of life)
- سبک زندگی(life style)
- مستند(documentary)
- داستانی(story telling)
- مقایسه ای(comparison)
- حل مشکل(problem solving)
- مصاحبه(interview)
نکته ای که در مورد تبلیغات و جذب مخاطب وجود دارد این است که همیشه نیاز مشتری مطرح است و بسته به بازه های زمانی مختلف و محصولات مختلف،تاثیر گذاری مواردی که گفته شد متفاوت باشد پس همیشه قبل از تبلیغات سعی کنید با یک مشاور با تجربه مشورت کنید
برای مشاوره در فروش و تبلیغات با کارشناسان ما در ارتباط باشید”آژانس دیجیتال مارکتینگ باماتاپ”
- برچسب ها:
- تبلیغات