دیوید مکنزی اگیلوی;پدر علم تبلیغات

دیوید مکنزی

بخشی از زندگی نامه دیوید مکنزی اگیلوی:

دیوید مکنزی به پدر تبلیغات مدرن معروف است;در سال ۱۹۱۱ و در بریتانیا بدنیا آمد وی در سال ۱۹۳۸ به آمریکا مهاجرت کرد و با بنیان گذار موسسه گالوپ آشنا شد.

او یک مدیر تبلیغاتی برجسته بود؛ تا جایی که به وی لقب پدر تبلیغات داده شد.در سال ۱۹۶۲ مجله تایم او را جادوگر تبلیغات معرفی نمود.

او برای تحصیلات به دانشگاه آکسفورد رفت اما تحصیلات خود را به پایان نرساند سپس به پاریس رفت و آشپز هتل شد.

دیوید مکنزی

تاسیس شرکت:

در سال ۱۹۴۸ آژانس تبلیغاتی خود را تاسیس کرد.

در ۲۰ سال اول آژانس، اگیلوی کارهای برادران لورر، جنرال فود و آمریکن اکسپرس را عهده‌دار بود.درسال ۱۹۶۵ با ادغام چندین شرکت

اولین شرکت چندین ملیتی را بنیان‌گذاری کرده و به اولین آژانس تبلیغاتی دنیا تبدیل شدند.

جوایز دیوید مکنزی:

  • در سال ۱۹۷۵، شورای اجرایی صندوق جهانی حیات وحش، او را به عنوان وکیل تعیین کرد.
  • در سال ۱۹۷۷، او در تالار مشاهیر آمریکا برگزیده شد.
  • وی یک‌بار در سال ۱۹۷۷ به عنوان چهره برتر تبلیغات در ایالات متحده انتخاب شد.
  • در سال ۱۹۹۰، جایزه هنر و حرف را در فرانسه دریافت نمود.
  • او همچنین به عنوان عضو کمیته ۱۰۰ ساله موزه هنر متروپولیتن فعالیت داشت.

دیوید مکنزی

چند نکته درباره نوشتن از دیوید مکنزی:

  1. اگر چیزی مهم است از یکی از همکارانتان خواهش کنید تا کمکتان کند.
  2.  یاد بگیرید که چگونه عادی صحبت کنید و عادی بنویسید.
  3. نقل قول هایی که می‌نویسید را حتماً چک کنید.
  4. اگر شما می‌خواهید عملی را انجام دهید یا تبلیغ کنید، لازم نیست چیزی بنویسید کافی است با آن فرد صحبت کنید!
  5. هرگز نامه یا یادداشتی را که نوشته‌اید بلافاصله ارسال نکنید، صبح روز بعد آن را بلند بخوانید و بعد از ویرایش ارسال کنید.
  6. از کلمات کوتاه، جملات کوتاه و پاراگراف های کوتاه در نوشتن استفاده کنید.

نکاتی از کتاب اعترافات یک تبلیغات چی (به نویسندگی دیوید اگیلوی):

  • بیشتر از نوشتن متن تبلیغاتی باید با محصول آشنایی کامل پیدا کرد.
  • هدف از تبلیغ فقط، ترغیب مردم به خرید محصولات نیست، بلکه باید این ذهنیت ایجاد شود که بهتر از نمونه‌های مشابه است.
  • تنها بخش کوچکی از یک اثر تبلیغاتی، مرهون ابهامات و نوگرایی‌های ذهنی است. چون قسمت اعظم آن به دانش و سخت‌کوشی فرد بستگی دارد.
  • هرگز نباید تبلیغ محصول را که خانم‌ها مصرف‌کننده آنها هستند را به آقایان واگذار کرد.
  • شما نمی توانید حوصله مردم را سرببرید و بفروشید; تنها زمانی میتوانید بفروشید که کنجکاوی و توجه آنها را به خرید جلب کنید.

اعترافات یک تبلیغات چی

وصیت نامه وی:

من کارم رو تو تحقیق با دکتر بزرگ گالوپ در پرینستون شروع کردم. سپس من به یک نویسنده تبلیغاتی تبدیل شدم. تا اونجایی که من میدونم، من تنها آدم ماهر و خلاقی هستم که شروع به تحقیق کردم. در نتیجه، من به عملکرد خلاق از نگاه عینی یک محقق نگاه کردم. این ها ارزشمندترین درس هایی هستن که من آموختم.

برای مشاوره در فروش و تبلیغات تلگرام و اینستاگرام با کارشناسان ما در ارتباط باشید

      با ما تاپ باشید”آژانس دیجیتال مارکتینگ باماتاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *