بازاریابی داده محور چیست؟

بازاریابی مبتنی بر داده، آخرین قابلیت‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها را برای تعیین دقیق‌ترین خریدهای رسانه‌ای و ایجاد آگاهی خلاقانه و شخصی در مورد محصولات به کار می‌گیرد.

مزایای بازاریابی داده محور:

  • بازاریابی داده محور بر استفاده از پروفایل های مشتریان برای بهبود تجربه مشتری تمرکز دارد.
  • شخصی‌سازی، باعث ایجاد اعتماد بین مشتری و برند می‌شود و در عین حال تجربیات مثبتی برای مشتری ایجاد می‌کند.
  • به طور کلی، قرار گرفتن یک رویکرد مبتنی بر داده در بازاریابی به تیم ها اجازه می دهد تا تصمیمات آگاهانه تری بگیرند.
  • با این حال، بازاریابی مبتنی بر داده، ملاحظات احساسی را که می تواند در تصمیم خرید مصرف کننده اعمال شود، کاهش نمی دهد.

مزایای یک سازمان داده محور بودن چیست؟

مزایای یک سازمان مبتنی بر داده به دو دسته اصلی تقسیم می شود: هر آنچه که امروز سازمان انجام می دهد، می تواند از طریق افزایش ارزش آفرینی بهتر انجام دهد. ثانیاً، می‌تواند فرصت‌های جدید را سریع‌تر و با درک دقیق‌تری از ریسک و پاداش به دست آورد.

چالش های بازاریابی داده محور:

چالش هایی وجود دارد که می‌توانند بازاریابان را از استخراج کامل مزایای داده‌های خود یا دستیابی به مشتریان به روشی مؤثر باز دارند.

  • از تهاجمی بودن خودداری کنید؛ اگرچه مصرف کنندگان به دنبال تجربیات شخصی هستند، اما علاقه ای ندارند سازمان ها همه چیز را در مورد آنها بدانند.
  • درک اینکه بازاریابی مبتنی بر داده چیست با نگاهی به روش‌های مختلف تغییر رفتار مصرف‌کننده در سال‌های اخیر و فناوری‌هایی که جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل حجم عظیمی از داده‌ها را در مورد مشتریان، بازارها و صنایع ممکن می‌سازد، آغاز می‌شود. 

چالش های بازاریابی داده محور

تفاوت بازاریابی داده محور با بازاریابی سنتی چیست؟

هدف نهایی تمامی بازاریابی ها، کشف نیاز های جامعه و استفاده از این نیاز ها برای افزایش فروش محصولات.

در بازاریابی سنتی مطالعات درباره بازار در همان زمان حال انجام می‌شود و بیشتر مانند آزمون و خطا است و شرکت‌ها مجبورند تا برای رسیدن به اهدافشان، استراتژی‌های زیادی را امتحان کنند.

اما بازاریابی مبتنی بر داده مناسب‌ترین پیشنهاد را در مناسب‌ترین زمان به مشتری ارائه دهید و ارتباط مؤثرتری با آن‌ها دارد.

تفاوت بازاریابی سنتی و داده محور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *