آدیداس، به طور کامل Adidas AG، تولید کننده آلمانی کفش و پوشاک ورزشی و کالاهای ورزشی است که در اوایل قرن بیست و یکم، بزرگترین تولید کننده لباس ورزشی در اروپا و دومین تولیدکننده بزرگ بعد از نایکی در جهان بود.
تاریخچه آدیداس:
از سال ۱۹۴۹ به عنوان آدیداس طراحی شده است، آدیداس یک شرکت چند ملیتی آلمانی است که دفتر مرکزی آن در باواریا میباشد.
نام آدیداس مخفف نام بنیانگذار آن آدولف (“آدی”) داسلر است.
خانواده داسلر پس از جنگ جهانی اول شروع به تولید کفش کردند.
مراحل رشد آدیداس:
این کمپانی به طور پیوسته در طول دهه ۱۹۵۰ رشد کرد، چراکه بازیکنان انجمن فوتبال به کفشهای این شرکت روی آوردند، کفشهایی که ویژگی اصلی آن ها وزن سبک و دارای گیرههای پیچدار بودند پس از رشد، شروع به تولید دیگر کالاهای ورزشی خود کرد و شرکت خود را توسعه داد.
چهار سال بعد آدیداس شروع به تولید پوشاک کرد. برای سالها آدیداس بزرگترین نام در تولید کفشهای ورزشی بود، اما رقابت در طول دهه ۱۹۷۰ از سوی شرکتهای جدیدتر مانند نایکی افزایش یافت.
افول کمپانی آدیداس:
هیچ کس فکر نمیکرد این کمپانی دوران افول داشته باشد اما با فوت آدی داسلر،صاحب برند، در سال۱۹۸۷ این شرکت با کاهش سهام بازار مواجه شد.
حقایقی درباره این کمپانی ورزشی:
- امروزه لوگوی آن، از سه نوار موازی تشکیل شده است که نمادی از کوهی است که اهداف و چالش هایی را که هر روز باید با آن روبرو شویم، نشان می دهد.
- در المپیک ۱۹۶۲ رم، سه چهارم ورزشکاران کفش آدیداس به پا داشتند.
- در سال ۲۰۱۳، دیوید بکهام، بازیکن فوتبال بریتانیایی، قراردادی مادام العمر به ارزش ۱۶۰.۸ میلیون دلار با این برند امضا کرد که در آن زمان بی سابقه بود.
- با بیش از ۲.۷ میلیارد دلار درآمد از فوتبال در سال ۲۰۱۴، برند شماره یک دنیای فوتبال است.
- اولین شرکتی بود که ریزتراشه ای را در طراحی کفش های کتانی خود معرفی کرد. این ریز تراشه به ورزشکاران اجازه می دهد میزان کالری سوزانده شده و سرعت خود را بررسی کنند.
نتیجه:
تمامی کمپانی های بزرگ دوران افول هم داشتند، ولی با انتخاب راه درست دوباره بیزینس خود را رشد داده اند.
یکی از بهترین راه ها تبلیغات است.
تیم باماتاپ با مجرب ترین کارشناسان فروش به شما کمک میکنند تا کسب و کار خود را رشد دهید.
- برچسب ها:
- برندسازی