بازاریابی چابک یکی از داغترین گرایشها در صنعت بازاریابی است، اما همچنین یکی از ضعیفترین آنهاست. بازاریابی چابک به شما این امکان را می دهد که به سرعت به روندهای بازاریابی پاسخ دهید، فرصت های جدید را شناسایی کرده و از آنها کسب درآمد کنید.
بازاریابی چابک چیست؟
به معنای استفاده از دادهها و تجزیه و تحلیلها برای یافتن مداوم فرصتها یا راهحلهای امیدوارکننده برای مشکلات در زمان واقعی، استقرار سریع تستها، ارزیابی نتایج و تکرار سریع است. در مقیاس، یک سازمان بازاریابی چابک با عملکرد بالا می تواند صدها کمپین را به طور همزمان و چندین ایده جدید را هر هفته اجرا کند.
بازاریابی چابک پاسخی به تغییر شیوه های بازاریابی در ۳۰ سال گذشته است. بازاریابی به طور سنتی، از کانال هایی مانند رادیو، تبلیغات چاپی و بیلبوردها برای دستیابی به مخاطبان گسترده استفاده می کردند. آنها مقدار زیادی زمان و پول برای راه اندازی یک کمپین بزرگ سرمایه گذاری کردند.
اما امروزه رسانهها به تیمهای بازاریابی اجازه میدهند تا حجم زیادی از دادهها را درباره رفتار مشتری جمعآوری کنند .
تاریخچه بازاریابی چابک:
در ۱۱ ژوئن ۲۰۱۲، گروهی از متفکران گرد هم آمدند تا سندی را تدوین کنند که آینده بازاریابی مدرن را هدایت کند. هدف آنها ایجاد درک مشترک از ارزش ها و حفظ اصول اصلی بود. نتیجه اصلی جلسات فشرده آنها بازاریابی چابک بود، یک ادغام کامل از چندین ایده قبلی
فرآیند بازاریابی چابک در ۶ مرحله:
۱. معیارهای مهم را انتخاب کنید:
تمام اهداف کمپین بازاریابی شما باید قابل اندازه گیری باشد، بنابراین به برخی شاخص ها نیاز خواهید داشت که می توانند به شما نشان دهند که آیا در جهت درست حرکت می کنید یا خیر.
مرحله ۲. اهداف و سرعت خود را پیدا کنید :
هنگامی که هدف تعریف شد، گام بعدی برنامه ریزی برای انجام تعدادی آزمایش است اما مدت زمان تحقیق و بررسی ها توسط تیم تعیین می شود
مرحله ۳. فرضیه ایجاد کنید:
برای یافتن فرضیهها، میتوانید دادههای خود را تجزیه و تحلیل کنید یا از مقالات مرتبط الهام بگیرید. سپس تعدادی از آنها را برای ارزیابی آینده انتخاب کنید.
مرحله ۴.معیار خودرا برای آزمایش بعدی تعیین کنید:
برای تعیین باید سوالاتی مانند؛
چقدر اطمینان به این کارید؟
تاثیر کار چقدر است؟
میزان سختی کار؟
مرحله ۵. تجزیه و تحلیل:
زمانی که تجزیه و تحلیل شروع می شود، داده ها را از منابع مختلف روی یک برد جمع آوری می کنید. و تمام تیم به این اطلاعات دسترسی دارند.
مرحله ۶. چرخه را تکرار کنید
چه چیزی برای ما خوب کار کرد؟چه چیزی برای ما خوب کار نکرد؟چه اقداماتی می توانیم برای بهبود روند خود در آینده انجام دهیم؟
این سوالات به شما کمک می کند موانع را حذف کرده و به طور مداوم پیشرفت کنید و این چرخه به شما کمک می کند روز به روز چیزهای جدیدی کشف کنید و در نهایت تیم شما کارآمدتر خواهد شد.
- برچسب ها:
- بازاریابی