امروزه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین به ابزارهای اصلی در هدایت کسب و کار تبدیل شده است، در صنایع برای اهداف مختلفی مانند کاهش هزینه ها، افزایش تجربه مشتری، افزایش سود و به طور خلاصه، صرف هزینه کمتر برای انجام کارهای بیشتر، استفاده می شوند.
ما در این مقاله به کاربرد های هوش مصنوعی در تجارت و همچنین معرفی برند مشهوری که از هوش مصنوعی استفاده میکند میپردازیم.
اگر شما هم علاقه به استفاده از هوش مصنوعی در بیزینس خود دارید ولی نمیدانید چطور، حتما با کارشناسان ما صحبت کنید.
۹ کاربرد برتر هوش مصنوعی در تجارت:
هوش مصنوعی یکی از جذاب ترین و کاربردی ترین دانشی است که میتوان از آن در تجارت و کسب و کار خود استفاده کنید تا سریع تر و بهتر به نتیجه دلخواه خود برسید.
هوش مصنوعی برای خدمات و پشتیبانی:
یکی از رایج ترین موارد استفاده سازمانی برای هوش مصنوعی پیرامون تجربه مشتری، خدمات و پشتیبانی است.
ست ارلی، نویسنده کتاب The AI-Powered Enterprise و بنیانگذار و مدیر عامل Earley Information Science می گوید: «کاربردهای هوش مصنوعی که واقعاً در درجه اول در سازمان ها هستند، مواردی هستند که با مشتری روبرو هستند .
هوش مصنوعی برای بازاریابی هدفمند:
ارائه دهندگان جستجوی آنلاین، خرده فروشان آنلاین و سایر نهادهای اینترنتی از سیستم های هوشمند برای درک کاربران و الگوهای خرید آنها استفاده می کنند، بنابراین می توانند تبلیغاتی را برای محصولات خاصی که به احتمال زیاد می خواهند یا نیاز دارند انتخاب کنند.
حفظ امنیت:
هوش مصنوعی توسط بسیاری از صنایع برای بهبود ایمنی استفاده می شود.
شرکت های ساختمانی، شرکت های آب و برق، مزارع، ذخایر معدنی و سایر نهادهایی که در محل در مناطق خارجی یا در مناطق جغرافیایی وسیع کار می کنند، داده ها را از دستگاه های نقطه پایانی مانند دوربین ها، دماسنج ها، آشکارسازهای حرکت و سنسورهای آب و هوا جمع آوری می کنند، سپس سازمانها میتوانند این دادهها را به سیستمهای هوشمندی وارد کنند که رفتارهای مشکلساز، شرایط خطرناک یا فرصتهای تجاری را شناسایی میکنند و سپس میتوانند توصیههایی ارائه دهند یا حتی اقدامات پیشگیرانه یا اصلاحی انجام دهند.
سایر صنایع نیز از برنامه های کاربردی نرم افزاری مجهز به هوش مصنوعی برای نظارت بر شرایط ایمنی استفاده می کنند. برای مثال، سازندگان از نرمافزار هوش مصنوعی و بینایی رایانهای برای نظارت بر رفتار کارگران استفاده میکنند تا مطمئن شوند که پروتکلهای ایمنی را رعایت میکنند.
هوش مصنوعی و یادگیری موثرتر:
تأثیر بالقوه هوش مصنوعی بر آموزش بسیار مهم است، زیرا بسیاری از سازمانها در حال حاضر از نرمافزارهای هوشمند برای بهبود نحوه یادگیری افراد استفاده میکنند یا در حال بررسی آن هستند.
همان طور که در بالا ذکر کردیم، هوش مصنوعی تاثیر فراوانی در رشد و بهبود برند به همراه دارد، به همین سبب اپل ،یکی از بزرگترین شرکتهای فناوری جهان، محصولات الکترونیکی مصرفی مانند آیفون و اپل واچ و همچنین نرمافزار رایانهای و خدمات آنلاین را میفروشد. اپل از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در محصولاتی مانند آیفون استفاده میکند، جایی که ویژگی FaceID را فعال میکند، یا در محصولاتی مانند اسپیکرهای هوشمند AirPods، Apple Watch یا HomePod، جایی که دستیار هوشمند Siri را فعال میکند.
اپل همچنین در حال افزایش ارائه خدمات خود است و از هوش مصنوعی برای توصیه آهنگ در Apple Music، کمک به پیدا کردن عکس خود در iCloud یا رفتن به جلسه بعدی خود با استفاده از Maps استفاده می کند.
نتیجه:
اگر میخواهید کسب و کارتان از دنیای امروزی عقب نماند، حتما از این تکنولوژی استفاده کنید.