فعال سازی برند چیست؟
فعال سازی برند به یک کمپین، رویداد یا تعاملی اشاره دارد که از طریق آن برند شما آگاهی ایجاد می کند و ارتباطات پایدار با مخاطبان هدف شما ایجاد می کند.
چرا فعال سازی برند مهم است؟
تصور کنید شرکت شما به تازگی شروع به کار کرده است. شما مخاطبان هدف خود را می شناسید، اما آنها شما را نمی شناسند و تعداد معدودی از برند شما آگاه هستند. برای رشد کسب وکارتان باید سر و صدا ایجاد کنید. شما باید تعامل ایجاد کنید. شما باید به مخاطبان خود دلیلی برای هیجان در مورد شرکت خود ارائه دهید. به طور خلاصه، شما باید برند خود را فعال کنید.
فعالسازی برند، برند شما را زنده میکند، توجه مخاطبان جدید را به خود جلب میکند و نحوه درک مخاطبان فعلی شما از شما را دوباره تعریف میکند.
۴ نکته برای فعال سازی موثر برند:
۱.احترام به مخاطب:
مطمئن شوید که با در نظر گرفتن مخاطبان خود، فعال سازی برند خود را برنامه ریزی و آماده کنید. این کمپین ها باید سرگرم کننده و جذاب باشند، اما از هر گونه فعالیتی که نام تجاری، نامناسب یا تحریک کننده است، اجتناب کنید.
۲.برقراری تعامل:
تعامل سریعترین راه برای برقراری با مخاطبان هدف است. مهم نیست که چه روشی را برای فعال سازی برند انتخاب می کنید، مهم است که انسان های واقعی را که نماینده برند شما هستند درگیر کنید.
۳. غافل گیری مخاطب:
باید بگونه ای باشد که مخاطبان شما را شگفت زده و خوشحال کند.غافلگیری ابزاری موثر برای هر برندی است. وقتی مخاطبان شما انتظار یک تجربه سرگرم کننده و جذاب را نداشته باشند، آن تجربه لذت بخش تر می شود.
۴. به بازخورد گوش دهید.
اطمینان حاصل کنید در طول فعالسازی برند، بازخورد جمعآوری میکنید. برای سنجش کمپین میتوانید از گوش دادن اجتماعی استفاده کنید. فعل و انفعالات مثبت و منفی را که در طول فعالسازی رخ میدهد، خواه یک کمپین دیجیتال یا یک فعالیت زنده، مستند کنید. همچنین توصیه می کنیم پس از پایان کمپین از مخاطبان خود نظرسنجی کنید.
- برچسب ها:
- برندسازی