برندسازی اشتراکی چیست؟
برندسازی مشترک می تواند شهرت دو یا چند برند را، بسته به استراتژی به کار گرفته شده، افزایش دهد.
نام تجاری مشترک می تواند یک فعال سازی بسیار موثر باشد تا هر دو برند را به جای اینکه مستقل عمل کنند، با هم همکاری کنند و هدف از برندسازی مشترک ترکیب قدرت بازار، آگاهی از برند، تداعی های مثبت و مجموعه دو یا چند برند برای وادار کردن مصرف کنندگان به پرداخت حق بیمه بیشتر برای آنهاست.
تفاوت برندسازی اشتراکی و بازاریابی اشتراکی:
برندسازی اشتراکی در مقابل بازاریابی اشترکی مفاهیم مشابهی دارند، زیرا هر دو شامل مشارکت بین برندهایی است که به دنبال تقویت تلاش های بازاریابی خود هستند، اما نحوه اجرای آنها متفاوت هستند.
برندسازی مشترک یک مشارکت استراتژیک بازاریابی و تبلیغات بین دو برند است که در آن موفقیت یک برند برای برند شریک آن نیز موفقیت به همراه دارد.
برخلاف برندسازی مشترک، که در آن شرکتها محصول جدید و منحصربهفردی را با هم خلق میکنند، بازاریابی مشترک به زمانی مربوط میشود که دو برند مجزا چندین محصول را از طریق یک کمپین ترکیبی تبلیغ میکنند.
مزایا و معایب برندسازی اشتراکی:
به طور کلی، برندسازی مشترک بر نتیجه نهایی تأثیر می گذارد زیرا برندهای جداگانه توافق می کنند محصول یا خدمات جدید و فریبنده را توسعه داده و به طور مشترک تبلیغ کنند. هنگامی که دستورالعمل ها رعایت می شود و اجرا بی عیب و نقص است، هر دو برند مطمئناً سود خواهند برد.
برای اینکه یک مشارکت واقعاً مؤثر واقع شود، باید برای همه بازیکنان بازی برد-برد باشد.
معایب آن بر اساس همکاری بنا شده است، و ممکن است همیشه ایده آل نباشد.
اگر شرکتها نتوانند یک ارتباط یکپارچه و معقول را نشان دهند، تصاویر برند ممکن است با هم برخورد کنند و بخشهای بازار گمراه شوند.
چهار استراتژی بازاریابی:
نفوذ در بازار: نام تجاری شما می تواند به مخاطبان برند شریک شما نفوذ کند، جایی که قبلاً از دسترس خارج بود.
برند جهانی: ایجاد یک استراتژی استاندارد تبلیغات جهانی که هدف آن خدمات رسانی به همه مشتریان است.
تقویت برند: این استفاده جسورانه از یک نام تجاری جدید برای هدف قرار دادن مخاطبان قدیمی و جدید است.
گسترش نام تجاری: زمانی است که مشارکت هویت جدیدی را به طور خاص برای بازار جدید ایجاد می کند.
چند نمونه در برندهای مشهور:
استارباکس و اسپاتیفای:
در سال ۲۰۱۵، استارباکس با همکاری با دستگاه پخش موسیقی مگا اسپاتیفای، فضای قهوه خانه خود را تکمیل کرد. به عنوان بخشی از این قرارداد، کارمندان استارباکس اشتراک Spotify Premium را دریافت میکردند، جایی که لیستهای پخش را انتخاب میکنند به عنوان پسزمینه موسیقی برای دوستداران قهوه از طریق برنامه Starbucks استفاده میشود. سپس Spotify این لیستهای پخش را «در حال حرکت» ارائه میکند و طرحهای اشتراک با تخفیف را ارائه میدهد، در نتیجه تعداد زیادی از کاربران بالقوه جدید را به دست میآورد.
اپل و نایکی:
اپل و نایکی سپتامبر ۲۰۱۶، اپل واچ نایک پلاس را راهاندازی کرد که دستورات سیری را با زیباییشناسی نایکی ترکیب میکرد. این تنها یکی از بسیاری از همکاری های طولانی مدت بین این دو غول بود. آنها با آیپاد و تجهیزات و لباسهای مختلف ورزشی بازی کردهاند تا به عنوان برنده ظاهر شوند.
- برچسب ها:
- برندسازی