بازاریابی قطره ای چیست؟
بازاریابی قطره ای به ارسال تعداد محدودی ایمیل برای مخاطبان به صورت خودکار و در یک زمان بندی مشخص می گویند.
این نوع بازاریابی برای حفظ ارتباط مخاطبان با کسبوکارها استفاده می شود.
چرا از کمپین های قطره ای استفاده کنیم؟
بازاریابی قطرهای میتواند با تبدیل بازدیدکنندگان به خریداران به افزایش فروش کمک می کند همچنین کمپینهای قطرهای به دلیل هدفمند بودن موثر تر واقع میشوند.
نحوه استفاده از کمپین های قطره ای:
بازاریابی قطره ای به گونه ای طراحی شده است که در زمان مناسب، یک پیام هدفمند برای فردی ارسال میشود. پیام هایی مانند خوش آمدگویی، تبریک تولد، و اعلانهای سفارش ارسال میشود.
کمپین های قطره ای مناسب چه مشاغلی است؟
این کمپین مناسب کسب و کار هایی است که نیاز به اشتراک یا عضویت دارند مانند یک باشگاه ورزشی، مجله اشتراکی، تحویل منظم مواد اولیه و… که راهی مناسب برای یادآوری تمدید اشتراک آنها است.
راه های تاثیر گذاری کمپین:
زمانی که فردی خریدی را انجام می دهد، یک راه عالی برای افزایش فروش، پیشنهاد اقلام مرتبط است. این را می توان در ایمیل تأیید سفارش یا اعلان حمل و نقل درج کرد.به عنوان مثال، اگر شخصی لباسی را از سایت شما خریداری کند، ممکن است یک کمربند یا روسری را پیشنهاد کنید که توسط کارشناسان داخلی توصیه میشوند. از طرف دیگر، ممکن است چند هفته یا حتی چند ماه پس از خرید، برای پیشنهاد مجدد پیگیری کنند.
کمپین قطره ای شما بر اساس چه اقدام یا تاریخ خاصی خواهد بود؟
مخاطبان خود را شناسایی کنید. برای مثال، آیا کمپین قطرهای «اولین خرید» شما به همه مخاطبان جدید تعلق میگیرد یا فقط کسانی که خریدشان به پایان رسیده است.
ایمیل های کمپین قطره ای شما نیازی به طولانی بودن ندارند، اما قطعا باید با برند شما سازگار باشند.اندازه گیری و تنظیم بر اساس عملکرد. اندازه گیری مناسب برای کمپین شما بر اساس نوع ایمیلی که ارسال می کنید، مخاطبان آن و سایر عوامل خواهد بود. نحوه کار ایمیلهای مختلف، نرخ کلیک و نرخ تبدیل آنها را زیر نظر داشته باشید و بر اساس آنچه یاد میگیرید، آماده باشید.
- برچسب ها:
- بازاریابی