بازاریابی درونگرا یا(Inbound Marketing) چیست؟

اصطلاح بازاریابی درونگرا یا بازاریابی جاذبه‌ای یا “Inbound Marketing” یکی از اصطلاحات رایج سال‌های اخیر در بازاریابی و به طور خاص در بازاریابی دیجیتال است.

بازاریابی درون گرا به این شکل است که مشتری احساس می کند برای نخستین بار او به سراغ شما اومده است.

در بازاریابی درونگرا برای پیدا کردن و یا جلب توجه مشتریان بالقوه نیازی به صرف انرژی زیاد نداریم.

چرا بازاریابی درونگرا یا ربایشی اهمیت زیادی دارد؟

بازاریابی درون گرا چندین ویژگی دارد:

به دلیل آنلاین بودن محدودیت جغرافیایی ندارد.هزینه آن نسبت به بازاریابی برون گرا کم تر است.و همان طور که گفتیم این نوع بازاریابی به گونه ای است که مشتری به سمت شما می آید پس احتمال فروشتان به مخاطبان بیشتر می شود.

چه عواملی در بازاریابی درون گرا موثراست؟

شناخت خریدار:

راه اندازی پرسونا کمک میکند مشتری هارا رابهتر بتوانید درک کنید.

با استفاده از اطلاعاتی مانند: جنسیت,سن,درآمد,موقعیت مکانی و… راحت تر می توانید خریداران را بشناسید.

 

تجزیه و تحلیل:

تجزیه و تحلیل به شما کمک می کند که نقاط قوت و نقاط ضعف خود را بشناسید.و روی کدام قسمت ها تمرکز بیشتری داشته باشید.

 

محتوای هدفمند:

محتوا هدفمند برای حل مشکل مخاطبا به طور غیرمستقیم توهدایت مخاطب به سمت کسب وکار شما می تواند خیلی موثرباشد.

محتوابیشتر=مشتری بیشتر:

محتوا به تنهایی نمیتونه موثرباشه ولی قطعا مهم ترین نکته تو این مدل بازاریابی بدون محتوای تازه و مفید و کاربردی افراد از مخاطب معمولی تبدیل به مشتری نمی شوند و البته محتوا باید به اندازه کافی جلب توجه کند تا از اشفته بازار و بهم ریختگی این روزها عبورکند.

 

 هدف گیری مجدد:

وقتی مشتری نسبت به محتوا و محصولات ابراز علاقه کرد برای درگیر کردن به این استراتژی نیاز دارید.یکی از موثر ترین تاکتیک هاست که بازاریابی مجدد نیز می گویند.

ابزار های جذب بازاریابی درونگرا؟

  • وب سایت
  • سئو
  • آنالیز
  • سوشال مدیا
  • ایمیل مارکتینگ
  • وبلاگ

یک دیدگاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *