OKR چیست؟
به طور یقین تمامی سازمان ها و کسب و کار اهدافی را دنبال میکنند و راه سریع تر رسیدن به آن اهداف ایجاد هماهنگی بین افراد سازمان است.
OKR نقش مهمی درهماهنگی بین افراد ایجاد میکند و مخفف عبارت Objective & Key Results به معنای “اهداف و نتایج کلیدی” است.
تاریخچه Objective & Key Results:
روش OKR توسط اندی گروو در اینتل ایجاد شد و توسط او به جان دوئر آموزش داده شد. از آن زمان، بسیاری از شرکت ها از جمله Google، Allbirds، Apartment Therapy، Netflix و بساری دیگر از سازمانها آن را پذیرفتهاند.
ویژگی های objective و key result:
Objective و Key Results هر کدام ویژگی های متفاوتی دارند
۱.راه رسیدن به اهداف باید به طور واضح مشخص شود.
۲.اهداف باید بلند پروازانه باشند
۳.بهتر است تعداد اهداف سازمان نهایتا پنج و هر هدف در نهایت سه کلید داشته باشد. اهداف و کلیدهای بیشتر میتواند موجب سردرگمی تیمها و افراد شوند.
در قسمت بالا گفتیم اهداف باید بلندپروازانه باشند حال سوال اینجاست که:
چرا اهداف باید بلند پروازانه باشند؟
- اهداف بلند پروازانه، خلاقیت را در بین افراد سازمان افزایش میدهد
- باعث هیجان انگیزتر شدن محیط سازمان میشود.
- باعث افزایش تلاش و درنتیجه پیشرفت چشمگیر در کار
مزایای استفاده از استراتژی OKR:
- دلایل اصلی عدم دستیابی به اهداف را تجزیه و تحلیل میکند.
- افزایش بهره وری از طریق تمرکز بر اهداف
- پیشرفت منظم به سمت اهداف
- برچسب ها:
- بازاریابی