پیتر دراکر؛پدر مطالعات مدیریت مدرن

peter drucker

تاریخچه:

پیتر دراکر در سال ۱۹۰۹ در وین اتریش و در خانواده ای موفق متولد شد.

تحصیلات خود را در دانشگاه هامبورگ آغاز کرد اما به دانشگاه فرانکفورت منتقل شد و در آنجا در سال ۱۹۳۱ دکترای حقوق عمومی و بین‌المللی گرفت.

او دارای ۴ فرزند و ۶ نوه می باشد.

زندگی حرفه ای وی:

در سن ۲۹ سالگی به آمریکا مهاجرت کرد. او مشاور تخصصی در زمینه استراتژی و سیاست است.

او به بسیاری از سازمان های در آمریکا مشاوره داده است.

او بیش از ۷۰  سال از عمر خود را صرف علم مدریت کرده است.

او بیش از ۲۰سال استاد مدریت دانشگاه نیویورک

او ۳۵ کتاب نوشته است که به بیش از ۲۰ زبان ترجمه شده‌اند. در زمینه های جامعه، اقتصاد ، سیاست  و مدریت است.آثار و نوشته های وی سهم بسزایی در پایه‌ریزی مدیریت عملی را تشکیل می‌دهد، داشته‌اند.

آثار پیتر دراکر:

  • The End of Economic Man (1936)
  • The Future of Industrial Man (1942)
  • The Concept of Corporation (1946)
  • The Practice of Management (1954)
  • Managing for Results (1964)
  • The Effective Executive (1967)
  • People and Performance (1973)
  • Management: Tasks, Responsibilities, Practices (1974)
  • The Unseen Revolution (1976)
  • Advetures of a Bystander (1979)
  • Towards the Next Economics (1981)
  • Innovation and Entrepreneurship (1985)
  • The Frontiers of Management (1987)
  • Managing in the Next Society (2002)

چندین کتاب وی به فارسی نیز ترجمه شده است از جمله: روزنوشت، مدیریت در جامعه آینده، مدیریت اثربخش ،چالش‌های مدیریت در سده بیست و یک، و ماجراهای یک مشاهده گر منتشر شده است.

درکتاب آینده انسان صنعتی (۱۹۴۲)دراکر شکست هیتلر را پیش بینی کرده بود . در واقع ، این اولین کتابی بود که استدلال می کرد هر سازمانی هم یک ارگان اقتصادی و هم اجتماعی است.

peter drucker

 

در سال ۱۹۵۹ اصطلاح  Knowledge Worker‌   را ابداع کرد

به دلیل رشد و توسعه تکنولوژی اصطلاح کارگران دانش محور را ابداع کرد.

روند خصوصی سازی در زمان او شکل گرفته و رو به گسترش بود.

دراکر اظهار داشت که تنها یک هدف معتبر برای کسب و کار وجود دارد: ایجاد مشتری

جملات معروف دراکر:

بهترین راه پیش بینی آینده ساختن آن است

مهمترین چیز در ارتباطات شنیدن مطالبی است که گفته نشده است.

هر چیزی که اندازه گیری شود بهبود می یابد.

تغییر را نمی توان مهار کرد، ولی می توان از آن پیش افتاد.

برای مشاوره در فروش و تبلیغات تلگرام و اینستاگرام با کارشناسان ما در ارتباط باشید

      با ما تاپ باشید”آژانس دیجیتال مارکتینگ باماتاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *